عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس نهم در گفتگو با «بسیج»:
جوکار گفت: امروز پول از کشور ما خارج می شود و برای مردم کشورهای دیگر تولید شغل می کند، این درحالی است که در داخل جوانان بیکار و تحصیل کرده بسیاری وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۵۴۴۱۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

محمدصالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تحریم ورود کالاهای خارجی که در داخل تولید می شود؛ گفت: قاچاق کالا چند آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد، بر همین اساس قاچاق موجب خروج ارز از کشور می شود.

وی افزود: ارزی که می تواند مواد اولیه کالاهای واسطه ای برای کالاهای داخلی را تأمین کند از کشور خارج و تولید کشور را از بین می برد این ارز می تواند؛ موجب اشتغال در کشور شود.

واردات، برای جوانان سایر کشورها اشتغال زایی می کند

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: اگر ما کالاهای وارداتی بیشتری داشته باشیم می تواند عرصه ها ی کار و اشتغال جوانان را از بین ببرد امروز بخشی از مشکلات اشتغال جوانان به علت ورود کالاهای قاچاق است.

جوکار عنوان کرد: امروز پول از کشور ما خارج می شود و برای مردم کشورهای دیگر تولید شغل می کند، این درحالی است که در داخل جوانان بیکار و تحصیل کرده بسیاری وجود دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز باید از تولید داخلی حمایت کرد ورود کالاها غیر ضروری می تواند کالا و تولید داخلی را از صحنه بیرون کند؛امروز بخش بزرگی از تعطیلی کارخانجات به خاطر این است که در بازار به وفور کالای خارجی وجود دارد.با این روش و رویه ایی که برای مبارزه با قاچاق کالا پی گرفته اند، قطعا ضربات و لطمات جبران ناپذیری را در آینده به کشور ما وارد خواهد کرد.


ارسال نظرات