آصفری گفت: نیاز مندی و توجه امروز کشور حمایت از تولید داخلی است، هرچه مسئولین ما به تولیدات داخلی توجه داشته باشند؛ می تواند بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی، آسیب های اجتماعی کشور را حل کند.
کد خبر: ۸۸۵۴۴۱۷
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۰

محمدحسن آصفری، نمایندهٔ دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی و دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به لزوم تحریم کالای خارجی که در داخل تولید می شود؛ گفت: اکنون کشور ما 80 میلیون جمعیت دارد که از این تعداد 40 درصد آن جوان هستند.

وی افزود: جوانان کشور، توانمند، پر تلاش و کار آمد و اغلب جویای کار و اشتغال هستند،از طرفی بخشی از جمعیت کشور ما درحال کار و اشتغال است همچنین کشور پهناور ایران با داشتن منابع ارزشمند و منابع نیروی انسانی اگر به خوبی از این منابع یعنی نیروی انسانی و ذخایر طبیعی استفاده کند، می تواند به خودکفایی و اشتغال زایی برسد.

سس، چوب بستنی، خلال دندان وارد می کنند/دولت به تولیدات داخلی توجه کند

این نماینده سابق مجلس با اشاره به برخی از آسیب های اجتماعی عنوان کرد: همچنین با توجه به آسیب های اجتماعی که متأسفانه امروز در کشور وجود دارد و درصد بالایی از این آسیب ها به علت معضل بیکاری است مبارزه کنیم.

وی با انتقاد از خام فروشی و به خصوص فروش نفت خام تصریح کرد: امروز نباید دست به خام فروشی بزنیم و نفت را با قیمت بسیار ناچیز به فروش برسانیم درحالی که بخش اعظمی از تولیدات ما از طریق نفت خام تأمین می شود؛این درحالی است که همین تولیدات را با چند برابر قیمت از سایر کشورها وارد می کنیم.

آصفری عنوان کرد: توجه به منابع انسانی و زیرزمینی می تواند اشتغال زایی و ارز آوری داشته و ضمن آنکه ما را به خود کفایی برساند، زیرساخت های تولیدات ما را تأمین کند.

وی افزود: نیاز مندی و توجه امروز کشور حمایت از تولید داخلی است، هرچه مسئولین ما به تولیدات داخلی توجه داشته باشند؛ می تواند بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی، آسیب های اجتماعی کشور را حل کند.

آصفری عنوان کرد: متأسفانه دولت توجهی به تولید داخلی ندارد؛ امروز وقتی در کشور چوب بستنی، خلال دندان یا مربا و سس سالاد، عدس لوبیا، نخود از کشورهای خارجی وارد می شود؛ وقتی متأسفانه کارخانه های واگن سازی با کمتر از 30 درصد ظرفیت تولید می کنند و در مقابل آن دولت قرار داد واگن با کشورهای خارجی می بندد، ارتباطی با برجام، پسا برجام و غیره ندارد.

آصفری گفت: امروز اگر می خواهیم در مقابل زیادی خواهی و توطئه و تهدیدهای علیه کشور بایستیم لازمه آن این است که خود را باور داشته باشیم و این امر تازمانی که دولت نخواهد و اراده ای نداشته باشد؛ شدنی نیست.

وی افزود: متأسفانه امروز این اراده نه در دولت وجود دارد و نه در مجلس تا بتوانیم به آن خودکفایی و استقلال کامل دست یابیم.

این نماینده مجلس عنوان کرد: البته بخشی از این موضوع به خاطر خود تولیدکنندگان داخلی هم است بر همین اساس وقتی برخی تولید کنندگان از جلوگیری واردات سوء استفاده می کنند و جنس بی کیفیت تولید می کنند و باعث می شود تا رغبت مردم به خرید کالای داخلی بی کفیت کمک می شود.

وی خاطرنشان کرد: تا این سه ضلع هماهنگ عمل نکنند نمی توان اقتصاد مقاومتی را عملی و از تولیدات داخلی حمایت کرد؛ بنابراین باید سه ضلع دولت، تولیدکننده و مردم را باهم همراه و هماهنگ کرد.

ارسال نظرات