آزاده و جانباز هشت سال دفاع مقدس با اشاره به خدماتی که به خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران ارائه می شود، گفت: تکریم این قشر از افراد جامعه به شکل مناسب انجام نمی شود
کد خبر: ۸۸۵۴۴۳۶
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان با جان و دل و عشقی که به میهن داشتند بدون هیچ اجباری راهی میدان نبرد شدند. برخی تنها فرزند خانواده بودند و برخی به همراه برادران خود با کسب رضایت از والدین برای دفاع از مرز و بوم کیان این کشور عزم را جزم کرده و از جان خویش گذشتند تا یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتد و عزت ایرانی بودن زیر سوال نرود.
 
گرچه دلشان گرفته از دوستانی که تنهایشان گذاشتند و طعم شیرین شهادت را چشیده اند، اسارت ولی صبورشان کرده چیزی نمی گویند جز قطره های اشک روی گونه هایشان که لیز می خورد تازه می فهمیدی بغض ها دیگر جواب دل گرفتگی شان را نمی دهد دوست داشتند بپرند اما صبوری قسمتشان شد.
 
برای این امنیت، آرامش و استقلال کنونی ما بهای بزرگی را پرداخته اند؛ بهایی که با جان و صبر و پایداری نفر به نفر همه شهیدان، جانبازان و آزادگانمان به تحقق رسیده است.
 
جنگ هشت‌ساله تحمیلی در ظاهر اگرچه خانواده‌های بسیاری را بی‌پدر، بی‌پسر و عده‌ای را با پیامدهای طاقت‌‌فرسای جانبازی در همه انواعش از اعصاب و روان گرفته تا مشکلات شیمیایی و قطع نخاعی‌ روبه‌رو کرد، اما در همه ابعاد خود به تقویت مراحل درونی و انسان‌سازی منجر شد.
 
برهمین اساس به مناسبت ولادت با سعادت سیدالساجدین(ع) و گرامیداشت یاد مردانی که تمام هستی خویش را برای حفظ کیان انقلاب اسلامی و دفاع از اسلام در طبق اخلاص گذاشتند و با تحمل سخت ترین شرایط و شدیدترین تنگناها از باورهای دینی و انقلابی خویش در وفاداری به انقلاب و آرمان های امام راحل (ره) دست بر نداشته اند و کماکان به این نظام مقدس خدمت می کنند، خبرنگار عصر هامون مصاحبه ای با حجت الاسلام حمیدرضا حیدری نسب اسیر دوران دفاع مقدس داشته که در ادامه می خوانید:
 
این آزاده و جانباز هشت سال دفاع مقدس در سن 18 سالگی به همراه دو برادر دیگرش و با کسب رضایت از والدین خود در سال 69 وارد میدان نبرد شدند.
وی با بیان اینکه در دفاع مقدس هفت مرحله به جنگ اعزام شده است، گفت: در عملیات کربلای 5 سه مرتبه، کربلای 4، عملیات های آفندی و عملیات منطقه فاو حضور داشته ام.
 
حیدری نسب که اکنون معاون آموزشی دانشگاه علوم قرآنی استان است در ادامه با بیان اینکه 4 خردادماه سال 67 در منطقه شلمچه در محاصره دشمن بعثی قرار گرفتیم، افزود: در ایام اسارت در راه انقلاب مجروح 40 درصدی شدم و این مجروحیت افتخار من است، تا جان در بدن داشته باشم در این راه کوتاه نخواهم آمد و آن را فدای انقلاب می کنم.
 
این جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه 27 ماه در دوران اسارت به سر برده است، ادامه داد: پس از دوران اسارت ازدواج کردم و خانواده ام با جانبازی من مشکلی نداشته و به این موضوع افتخار می کنند.
 
وی با بیان اینکه از طرف بسیج و بدون هیچ چشم داشتی وارد میدان جنگ شده است، افزود: بر حسب احساس تکلیف و در راه دفاع از کشورم در جنگ حضور پیدا کردم.
 
حیدری نسب با اشاره به خدماتی که به خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران ارائه می شود، گفت: تکریم این قشر از افراد جامعه به شکل مناسب انجام نمی شود، به گونه ای که این مهم می طلبد یک نماینده از بنیاد شهید جهت پیگیری امور ایثارگران در بیمارستان ها حضور داشته باشد زیرا چندی پیش که برای درمان به بیمارستانی منتسب به بنیاد شهید مراجعه و سرگردانی افراد را در بیمارستان به وضوح مشاهده کردم که این مهم درشان این قشر از جامعه نیست.
 
این جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس در پایان ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: متاسفانه به دلایل مختلف نتوانسته ایم این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم که باید دلایل را بررسی و مشکلات و موانع آن را مرتفع کرد.
ارسال نظرات