امام جمعه پارس آباد مغان با تاکید بر اهمیت کتابخوانی، خواستار تلاش همه مسئولان جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه شد.
کد خبر: ۸۸۵۴۴۳۷
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل ازآران مغان، حجت الاسلام سید سعید رشادی در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبيل با تاکید بر اهمیت کتابخوانی اظهار داشت: در جامعه ای که کتابخوانی به یک ارزش اجتماعی تبدیل شود، مطمئناً همه افراد آن جامعه به دنبال مطالعه خواهند رفت.

وي، یکی از شاخص های توسعه فرهنگی را سرانه مطالعه دانست و گفت: چینش کتاب های مفید از غیر مفید و دسته بندی آن به نسبت سن افراد، امر مهمی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد، خواستار پرداختن به مباحث کتابخوانی در شورای اداری این شهرستان شد و تصریح کرد: ترویج فرهنگ مطالعه، نیازمند همدلی و همکاری همه دستگاههای اجرائی و فرهنگی است.

امام جمعه پارس آباد، برگزاری نشست های کتابخوان در مدارس را قابل تحسين دانست و گفت: طرح اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد مبنی بر حضور کتابداران در مدارس و کلاسهای درس و شرح خدمات کتابخانه ای و معرفی کتاب، برنامه مناسب و پسندیده ای است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این دیدار، لازمه نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی را، تشویق کودکان توسط اولیاء، مربیان مهدهای کودک و معلمان مدارس ابتدايی دانست و گفت: همه عادت های خوب و بد در دوران کودکی در شخصیت افراد شکل می گیرد و لذا باید توجه بیشتری به قشر کودک صورت گیرد.

رباب عزیزخانی، لازمه تأسیس کتابخانه های مناسب در مدارس جدید التأسیس را یادآور شد و افزود: این کتابخانه ها می توانند در تشویق کودکان به مطالعه نقش اساسی داشته باشند.

گفتني است که در این دیدار، حجت الاسلام امين پورمحمد رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد گزارشی در خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی و فعالیت های انجام شده در این خصوص ارائه كردند.

ارسال نظرات