خبرهای داغ:
دیدگاه یک مربی تربیتی در خصوص جایگاه معلم:
معلم پیشکسوت استان قزوین مطرح کرد: آنچه در عالم رقم می خورد برخواسته از اندیشه بشری است و این اندیشه پرورده معلم است پس آنچه در دنیا رقم می خورد محصول اندیشه معلم است.
کد خبر: ۸۸۵۴۴۴۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

به مناسبت روز معلم و گرامیداشت اندیشه های شهید مطهری، خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با یکی از معلمان پیشکسوت استان و همچنین هادیان مطرح سیاسی به گفتگو پرداخته است.

طیب ملکی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در ابتدا زمینه مربیگری خود را اظهار کرد: با افتخار معلم رسمی اموزش پرورش و معلم دانشگاه های استان و همچنین هادی سیاسی مربی صالحین واستاد روشنگری سپاه استان هستم. 

وی در خصوص درسی که از اندیشه های شهید مطهری گرفته است گفت: درسی که بنده در حد بضاعت و فهم سطحی خود از اندیشه های شهید بزرگوار حضرت ایت الله مطهری دریافت کردم ابتدا اینکه وقتی درون صاف و خدایی شد آنچه از درون پرتو افکنی می‌کند نورالهی است برکت آثار استاد مطهری از خلوص وخدایی بودن و نیت خدایی در امور است.

ملکی پور به وسعت افکار و همه جانبه گری وی پرداخت و اذعان کرد: وسعت دید وهمه جانبه نگری آن شهید بزرگوار ضمن پرداختن به موضوعات پیچیده فلسفی در موضوعات داستانی کودکان هم اثار ماندگار و بی بدیلی دارند و این نشان از توجه ایشان به همه آحاد اقشار و سنین مختلف دارد ایشان سخت ترین و عمیق تر مباحث را در شیرین‌ترین گفتار به مخاطب القا می‌کردند.

این مربی تربیتی  در بیان احساس خود نسبت به آموزش و پرورش اندیشه های سایرین ابراز کرد: تربیت و پرورش فرایند هدفمند و بلند مدتی است که لازمه موفقیت است و  نتیجه آن ایثار و از خود گذشتگی است.

ملکی پور نقش معلمی را به پارچه زربفتی تشبیه کرده و معتقد است: معلم بافته از تار علم و پود و محبت است و معلمی کسوت الهی وپیامبریست که انسانها با آن ارزش می‌گیرند وارزش آفرینی می کنند .

وی در ادامه تبیین کرد: آنچه در عالم رقم می خورد برخواسته از اندیشه بشریست واین اندیشه پرورده معلم است پس آنچه در دنیا رقم میخورد محصول اندیشه معلم است.

ملکی پور مربی تربیتی و شاخص استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: جایگاه معلم خطیر است وباید معلمان قدرخود وجایگاه خود را بدانند بنده هم به شغل وکسوتم افتخار می کنم وخدارا بر این لیاقت و فرصت شاکر هستم.

1007/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها