امام جمعه دابو و دشت‌سر مهم‌ترین امر در این مقوله حرام شرعى و غیرقانونى‌ دانستن ورود کالاهایی که در کشور وجود دارد عنوان کرد و یادآور شد: باید واردات کالاهايى که در داخل به قدر کافى توليد مى‌شود، به‌صورت يک حرام شرعى و غیرقانونى شناخته شود و آنچه در داخل توليد مى‌شود، از خارج وارد نشود.
کد خبر: ۸۸۵۴۴۸۳
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده آملی در گفت‌وگویی یکی از معضلات جامعه را مشکلات اقتصادی عنوان و اظهار کرد: علاج این مشکلات تحقق اقتصاد مقاومتى‌ است، اگر بخواهيم مشکل رکود، توليد داخل و بیکاری را حل و گرانى را مهار کنيم، علاج همه اين‌ها در مجموعه مقاومت اقتصادى و اقتصاد مقاومتى است. 

وی با بیان اینکه با اقتصاد مقاومتى باید به جنگ بيکارى، رکود رفت و گرانى را مهار کرد، افزود: با اقتصاد مقاومتی می‌توان در مقابل تهديدهاى دشمنان ايستادگى و فرصت‌هاى بسيارى براى کشور ايجاد و از آنها استفاده کرد که باید در این راستا کار و تلاش شود.

امام جمعه دابو و دشت‌سر با تاکید بر اینکه برای حل مشکل اقتصادى کشور بايد روى توليد داخل متمرکز شد، ادامه داد: کليد حلّ مشکلات اقتصادى در لوزان، ژنو و نيويورک نيست بلکه در داخل کشور است.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه اگر به دنبال توسعه اقتصادى هستيم، بايد کار را تقويت کنيم، اظهار کرد: مدام صحبت از سرمايه‌گذارى است، بنده نقش این عامل را قبول دارم و بدون آن هم کارى انجام نمی‌شود اما سرمايه‌گذارى يک رکن کار است، رکن اساسى، کارِ کارگر است و قشر زحمتکش کارگر، ستون اصلى توليد در کشور هستند.

وی با تاکید بر تکریم کارگران، کار و کرامت این قشر توسط کارفرمایان، افزود: تخصیص حقوق لازم و انجام امور مطابق با قانون کار، از جمله این موارد است.

امام جمعه دابو و دشت‌سر با اشاره به الزامات بالابردن کيفيت کار کارگر، خاطرنشان کرد: مهارت‌افزايى کارگر براى کيفيت کار و ایجاد امنيت شغلى از ملزومات در ارتقای کارگری است چرا که تا این امنیت حاصل نشود خروجی لازم در امر کار به وجود نمی‌آید.

تقی‌زاده ترويج محصولِ کارِ کارگر ايرانى‌ را یکی دیگر از ملزومات دانست و تصریح کرد: سلامت محيط کار و افزايش سهم دستمزد در هزينه توليد از عوامل موفقیت آمیز محیط کارگری است.

وی به راهکارهاى حمايت از توليد داخل اشاره کرد و گفت: توليد داخلى بايد به‌عنوان يک چيز مقدّس حساب شود و حمايت از توليد داخل بايد يک وظيفه باشد و همه خودشان را موظّف بدانند از آن حمايت کنند.

 امام جمعه دابو و دشت‌سر در حمایت از تولید داخل چند اصل را مهم دانست و خاطرنشان کرد: نخستین مورد در این امر عدم واردات کالاهاى مشابه‌ است یعنی جنسى که مشابه داخلى دارد، مطلقاً از خارج وارد نشود که می‌توان با بالابردن تعرفه‌ها يا جلوگيرى از واردات در آن‌جايى که مشابه داخلى وجود دارد چرا که اصل ترویج توليد داخلى است.

تقی‌زاده مبارزه جدى با قاچاق‌ را  عاملی مهم در حمایت از تولید داخل عنوان کرد و افزود: تاکنون در مبارزه با قاچاق جدّى عمل نکردیم، منظور من از قاچاق، فلان کوله‌بَرِ ضعيفِ بلوچستانى نيست که مى‌رود آن‌طرف يک چيزى را برمى‌دارد روى کول خودش مى‌آورد اين‌طرف؛ اين‌ها که چيزى نيست، اين‌ها اهمّيّتى ندارد؛ با آنها مبارزه هم نشود اشکالى ندارد، قاچاق‌هاى سازمان‌يافته بزرگ منظور است که با ده‌ها و صدها کانتينر اجناس گوناگون قاچاق وارد کشور می‌کنند بايد با آنها برخورد کنيم.

وی با تاکید بر اینکه باید مصرف کالاى خارجى را ضدارزش‌ دانست، ادامه داد: یعنی فروش کالاى خارجى و مصرف کالاى خارجى بايد در جامعه به‌عنوان يک ضدّ ارزش شناخته شود.

امام جمعه دابو و دشت‌سر مهم‌ترین امر در این مقوله حرام شرعى و غیرقانونى‌ دانستن ورود کالاهایی که در کشور وجود دارد عنوان کرد و یادآور شد: باید واردات کالاهايى که در داخل به قدر کافى توليد مى‌شود، به‌صورت يک حرام شرعى و غیرقانونى شناخته شود و آنچه در داخل توليد مى‌شود، از خارج وارد نشود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها