در حال حاضر تهیه نقشه اراضی کشاورزی شهرستان طارم در سطح 20 هزار هکتار با هدف شناسنامه دار کردن و تهیه آمار و اطلاعات اراضی زراعی و باغی توسط مدیریت امور اراضی سارمان جهاد کشاورزی استان به صورت رایگان در حال اجراست.
کد خبر: ۸۸۵۴۴۸۷
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: حدنگاری(کاداستر) اراضی، مجموعه فعالیت‌‌هایی همچون تهیه نقشه با استفاده از عکس ها و تصاویر زمینی، دریایی، هوایی، ماهواره ای، تبدیل رقومی عکس ها و تصاویر، عملیات زمینی نقشه برداری، ویرایش و تکمیل نقشه های زمینی و تطبیق نقشه با وضعیت واقعی و موجود املاک و اضافه کردن تمامی اطلاعات ثبتی، حقوقی و توصیفی و کنترل نهایی و بروزرسانی آن را شامل می شود.

جمال انصاری با اشاره به مراحل اجرای کاداستر در یک پلاک تصریح کرد: تهیه نقشه محدوده های مالکیتی و بهره برداری، گویاسازی و جمع آوری اطلاعات توصیفی قطعات کشاورزی، تطبیق نقشه ها با اسناد و مدارک پرونده های اجرایی امور اراضی، تطابق نقشه ها با استاد ثبتی و نهایتا ارایه سند تک برگی کاداستری قطعات کشاورزی مراحل اجرای طرح را شامل می شود.

وی مجموع پلاک های استان زنجان را یک هزار و 198 پلاک اعلام و عنوان کرد: پلاک های استان در مجموع سطحی معادل 2 میلیون و 5 هزار و 704 هکتار را در برمی گیرد.

انصاری خاطرنشان کرد: از مجموع پلاک های استان زنجان یک میلیون و 138 هزار و 555 هکتار مربوط به منابع ملی و 867 هزار و 149 هکتار نیز مربوط به مستثنیات اشخاص می‌شود به طوری که 57 درصد پلاک‌های استان را منابع ملی و 43درصد را نیز مستثنیات تشکیل می دهد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان داشت: بیش ترین تعداد پلاک های استان زنجان به ترتیب مربوط به شهرستان زنجان با 334 پلاک، خدابنده با 264 پلاک، ماهنشان با 161 پلاک و طارم با 155 پلاک می شود و شهرستان های ایجرود، ابهر، سلطانیه و خرم دره نیز هر کدام به ترتیب دارای 100 پلاک، 98 پلاک، 60 پلاک و 26 پلاک هستند.

وی با بیان اینکه قانون جامع حدنگاری(کاداستر) مصوب 12 بهمن 1393 مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: در حال حاضر تهیه نقشه اراضی کشاورزی شهرستان طارم در سطح 20 هزار هکتار با هدف شناسنامه دار کردن و تهیه آمار و اطلاعات اراضی زراعی و باغی توسط مدیریت امور اراضی سارمان جهاد کشاورزی استان به صورت رایگان در حال اجراست.

انصاری در ادامه به دستاوردهای اجرای طرح حدنگاری(کاداستر) اشاره کرد و افزود: تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی، برنامه ریزی برای مدیریت یکپارچه اراضی، ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی تصرفی سنواتی و اختلافی، صدور اسناد مالکیت و شناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی، فراهم شدن بستر پایش و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و بسترسازی برای تحقق اهداف دولت الکترونیک در بخش کشاورزی از جمله دستاوردهای اجرای این طرح به شمار می رود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین بسترسازی برای تعیین الگوی کشت، بهره‌برداری بهینه و افزایش تولید محصولات کشاورزی، ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی و امکان صدور کارت هوشمند برای بهره برداران اراضی کشاورزی را از دیگر دستاوردهای مهم طرح برشمرد.

وی با اشاره به اتمام طرح کاداستر تا پایان سال جاری در 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان طارم خاطرنشان کرد: بعد از اتمام طرح کاداستر و رفع تداخل اراضی در هر کدام از پلاک های این شهرستان، پلاک ها بالافاصله برای صدور سند معرفی می شوند.

انصاری اضافه کرد: اجرای طرح کاداستر و رفع تداخل اراضی در سطح 140 هزار هکتار از اراضی شهرستان های خرم دره، خدابنده و ایجرود نیز با استفاده از نقشه ها و عکس های هوایی موجود در استان از یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در روستای ولیاران شهرستان زنجان هم اکنون رفع تداخل انجام گرفته و با اتمام طرح کاداستر، این روستا برای صدور سند معرفی خواهد شد، بیان داشت: در روستای اوغول بیگ اولیا شهرستان ایجرود نیز طرح های کاداستر و رفع تداخل به طور همزمان در حال انجام است که به محض اتمام طرح ها این روستا نیز برای صدور سند معرفی می شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پایان از کشاورزان در مناطق مختلف استان خواست تا در روند اجرای طرح های کاداستر و رفع تداخل اراضی در نشان دادن حد و مرز قطعات و ارایه مدارک مورد نیاز همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظرات