حجت الاسلام حمزه رازی پور گفت: حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله دارای ویژگی های برجسته انسانی و اوصافی پسندیده بود که نشان از تربیت صحیح ایشان است.
کد خبر: ۸۸۵۴۵۷۱
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام حمزه رازی پور در جشن عید مبعث و در جمع رزمندگان تیپ 44 قمر بنی هاشم علیه السلام ضمن تبریک عید مبعث و اعیاد شعبانیه به برخی ویژگی های پیامبر اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله دارای  جامع ویژگی های برجسته انسانی، الگوی اخلاقی و تربیتی بود که نشان از تربیت صحیح ایشان بود و در روایتی وجود خود رسول اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند: ادبني ربي فاحسن تأديبي  خدا مرا تربیت کرد و خوب تربیت کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق علیه السلام در تایید تربیت ربوبی پیامبر ص می فرمایند: خداوند تبارک و تعالی پیامبرش را ادب کرد و بعد از تکمیل تادیب ایشان(قال انک لعلی خلق عظیم) امور مردم را به او سپرد و در قرآن کریم آمده است « ما آتاکم الرسول فخذوه و نهاکم عنه فانتهوا» پیامبر ص در اداره وهدایت مردم محکم و استوار بوده و هرگز دچار خطا و اشتباه نشده است چرا که پرورش یافته به آداب الهی بود.

کاترشناس مذهبی در ادامه به وظایف ما نسبت به پیامبر ص اشاره کرد و گفت: مهمترین وظیفه ما نسبت به وجود ایشان اطاعت کردن از اوامر و نواهی ایشان در زندگی و در حوزه های مختلف است که در قرآن کریم نیز به این وظیفه کلی و خطیر اشاره شده است که میفرماید«قل اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و...». وی افزود یکی دیگر از وظایف ما صلوات فرستادن بر پیامبر است که این صلوات فرستادن  در ردیف صلوات خدا و ملازکه الهی قرار دارد چنانچه  در سوره احزاب آمده است« اِنَّ اللّهَ ومَلائكَتَهُ يُصَلّونَ عَلَى النّبىِ‏،  ياايّهَا الّذينَ ءامَنوا صَلّوا عَلَيهِ وسَلّموا تَسليما».

حجت الاسلام رازی پور در ادامه در بیان سومین وظیفه ما گفت: ان اولی الناس بالله و برسوله من بداء بالسلام نزدیکترین افراد به خدا و پیامبر کسی است که آغاز گر سلام باشد.

وی در پایان به هفته سلامت اشاره کرد و در این رابطه به یکی از دعاهای پیامبر در زمینه شادابی و نشاط  و محفوظ ماندن از مسائلی که موجب سلب این شادابی و نشاط است اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم صل‌الله علیه و آله می‌فرمایند: «اللّهم امْنُنْ عَلَیْنَا بِالنَّشَاطِ وَ أَعِذْنَا مِنَ الْفَشَلِ وَ الْکَسَلِ وَ الْعَجْزِ وَ الْعِلَلِ وَ الضَّرَرِ وَ الضَّجَرِ وَ الْمَلَلِ» خدایا نعمت سرزندگی و کوشایی را به ما ارزانی‌دار و از سستی، تنبلی، ناتوانی، بهانه‌آوری، زیان، دل‌مردگی و ملال، محفوظ‌‌مان دار.

ارسال نظرات