خبرهای داغ:
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله نهادهای مهم انقلابی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) برای پاسداری از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای آن شکل گرفت.
کد خبر: ۸۸۵۴۶۴۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳

نهادی که سالروز ولادت امام حسین(ع) نیز به نام ملبسان این نهاد نام گرفت تا مسیر سیدالشهدا(ع) الگوی این سبزپوشان باشد. به همین مناسبت خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی گفتگویی با عبدالحسین ایمانی؛ فرمانده سپاه اهر ترتیب داد تا با گوشه هایی از فعالیت این نهاد ارزشی بیشتر آشنا شویم. آنچه می خوانید حاصل این گفتگوست؛

چگونگی تشکیل سپاه پاسداران؟

بر اساس تدابیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در روز دوم اردیبهشت ماه ۱۳۵۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد، دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان بزرگ پاسدار اسلام ناب محمدی(ص)؛ حضرت امام خمینی(ره) است.

حضرت امام خمینی(ره) در چنین روزی طی فرمانی تاریخی به طور رسمی تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شورای انقلاب اسلامی اعلام کردند تا با آرمانی بزرگ، متعالی و با تبعیت از سالار شهیدان کربلا؛ حضرت اباعبدلله الحسین(علیه السلام)، عزت و افتخار را پیشه خود سازد و در حفاظت از نظامی که به مقابله با جبهه کفر و ظلم و ستم برخاسته گام‌های بزرگ و استواری را بردارد.

جایگاه سپاه؟

جایگاه سپاه در کشور مردم باید اظهار کنند، بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب؛ هر خیمه ای در انقلاب بلرزد به خیمه سپاه پیوند بزنند. و حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

اولویت کاری سپاه اهر چه فعالیت و اقداماتی است؟

اولویت نخست مقاومت با تهدیدات(سخت، نیمه سخت و نرم) حفظ انقلاب اسلامی ودستاوردهای آن و در کنار آن ها برنامه های محرومیت زدایی و کمک به نهادهای دولتی در شرایط خاص و بحرانی است.

نقش سپاه پاسداران در انتخابات اردیبهشت‌ماه؟

کمک به دولت برای برگزاری انتخابات سالم و روشنگری جهت حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است.

فعالیت دیگر سپاه اهر علاوه بر محرومیت زدایی؟

با ۱۸ نهاد دولتی در بحث های حمایت از مستضعفان و محرومان، سوادآموزی، بخش سلامت، فرهنگی، قرآنی، حفظ اراضی و نباتات، ساخت خانه عالم، برگزاری یادواره های شهدا، حفظ انقلاب اسلامی و تبیین گفتمان حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، پدافند غیرعامل و برنامه های دفاعی و امنیتی همکاری تنگاتنگ دارد.

نگاه سپاه به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه در این شهرستان؟

برگزاری برنامه های فرهنگی با محتوای ایرانی اسلامی و ترویج افکار انقلابی، مقابله با افکار غربی از جمله وظایف سپاه پاسداران است.

متاسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از افکار غربی بدنبال انحراف برنامه های فرهنگی شهرستان هستند که در این راستا تکلیف این گونه افراد مشخص است که مردم انقلابی و غیور اهر چنین اجازه ای به این افراد نخواهند داد و برابر فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: فرهنگ آن چنین است که هرموقع از شب به خواب آدم آید خواب را از چشمان انسان می زداید.

برنامه های سپاه اهر در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال؟

سپاه اهر برنامه های خود را در جهت فرمایشات مقام معظم رهبری قرار می دهد چنانچه برنامه های عملی سال های گذشته سپاه اهر این موضوع را تائید می کند و امسال نیز به حول و قوه الهی برنامه های ما براساس منویات رهبر فرزانه انقلاب پیگیر خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها