نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تاکید کرد: گفتمان شهید مطهری در رأس امور اجرایی کشور حاکم شود.
کد خبر: ۸۸۵۴۶۹۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی، در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری فریمانی که در سالن ورزشی شهید مطهری برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: امتیاز شهید مطهری این است که هر معلمی، پرورش دهنده و معلم زمان و دوران خودش است اما استاد شهید مطهری معلمی است که با گذشت سه دهه از شهادتش برای نسل حاضر معلمی است که می‌تواند از اندیشه های آن بزرگوار درس بگیرد و خط و مسیر حرکت خود را در انقلاب تشخیص دهد.

آیت الله علم الهدی در ادامه  تصریح کرد: شهید مطهری از جمله مبلغان دینی بود که در انجام رسالات الهی و تبلیغ دین، جز از خدا از کس دیگری نمی ترسید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه گفت: با شروع مبارزات جامعه دینی بر ضد رژیم ستمشاهی جامعه دینی آن روز به دو بخش منحرف متحجر سنتی و روشنفکر تحول خواه تقسیم شد که جریان متحجر از هرگونه تحول دینی و انقلابی جلوگیری می‌کرد و گروه دیگر نیز به خاطر دورشدن از مبانی دینی و بدبینی نسبت به آموزه‌ها و تعالیم دینی دچار انحراف شد و در این میان ساواک برای ایجاد رکود در انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی به این اختلافات دامن می‌زد.

آیت الله سید احمد علم الهدی اظهارکرد: تنها عنصر و شخصیتی که در این موقعیت حساس با وجود تبعید و دوری امام راحل از وطن و دسترسی نداشتن نیروهای انقلاب به امام(ره)، مردانه و با قدرت و تیزبینی به میدان آمد و در این راه دشوار از تمام هستی خود گذشت، استاد شهید مطهری بود.

علم الهدی یادآورشد: استاد مطهری اولین کسی که جریان نفاق را در شرایطی که منافقین و اعضای شاخص مجاهدین خلق به  عنوان نیروهای انقلابی و مبارز در زندان ها مورد تأیید علمای حوزه علمیه قم بودند، کشف و اعلام کرد و همین بصیرت و تیزبینی ایشان توجه ساواک را به خود جلب کرد و باعث ممنوع المنبر و زندانی شدن ایشان شد و در نهایت، علامه مطهری اولین استوانه انقلاب و شخصیتی بود که بعد از پیروزی انقلاب به شهادت رسید.
 
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: به فضل خدا با وجود از دست دادن این شخصیت برجسته انقلابی همچنان تابلوی شفاف و درخشان  شهید مطهری بر تارک انقلاب اسلامی می درخشد و  امروز نیز به دنبال حاکم شدن گفتمان شهید مطهری در رأس امور اجرایی کشور هستیم.

آیت الله علم الهدی بااشاره به مسئله انتخابات خاطرنشان کرد: جریانی باید سکاندار امور اجرایی نظام باشد که طرفدار گفتمان انقلاب و مدیریت اسلامی هست و ادعا دارد معیشت و اشتغال را با نگاه به درون و توان داخلی کشور می‌توان حل کرد.

علم الهدی با بیان این که هدف از حاکم شدن گفتمان انقلابی، رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی، جهانی شدن انقلاب و در نهایت، زمینه سازی برای ظهور و فرج حضرت مهدی (عج) است تاکیدکرد: نماد شفاف آن و ابزار رشد این خط، تابلوی علمی شهید مطهری است و مردم باید به دنبال حاکم شدن گفتمان انقلاب باشند.

در ابتدای این مراسم، امام جمعه شهرستان فریمان حضور آیت الله علم الهدی را در جمع مردم شهرستان فریمان مایه افتخار و مباهات دانست و اظهارکرد: با نگاهی گذرا به آموزه‌های دینی می‌بینیم علما و بزرگان تشیع درخشش خاصی در طول تاریخ داشته‌اند.

حجت الاسلام محمدحسین ایزدی یزدان‌آباد با اشاره به این که سه شیوه کلی در رفتار علما با و طاغوت زمان خود وجود داشت، خاطرنشان کرد: دسته اول، علما و اندیشمندانی بودند که توان مقابله با استکبار را نداشتند و تنها به تعلیم و تربیت دانش آموزان می‌پرداختند و گروه دوم علاوه بر کار فرهنگی، شایستگی‌های خود را در دستگاه طاغوت زمان خویش نشان دادند و صاحب منصب شدند و خدماتی انجام دادند.

حجت الاسلام ایزدی یزدان‌آباد تصریح کرد: البته در شیوه سوم علما و بزرگانی همچون حضرت امام خمینی و شاگرد ایشان از جمله شهید بهشتی و استاد مطهری رو درروی طاغوت ایستادند و نگاه به توان درون داشتند و علاوه بر کار فرهنگی، به خاطر تفکر استکبارستیزی،  شیوه مبارزه با طاغوت را درپیش گرفتند و در مقابل شرق و غرب ایستادند.

ایزدی در پایان با اشاره به مقام و منزلت معلم در برخی آیات و روایات ائمه معصومین(ع) گفت: ملائکه، مورچگان زیر زمین و ماهیان دریا پیوسته بر معلمانی که علاوه بر تعلیم علم و دانش به امر تزکیه نفس و تربیت روح دانش آموزان می‌پردازند، صلوات می‌فرستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها