سردار مولایی گفت: این رزمایش در روزهای 14 و15 اردیبهشت اجرا خواهد شد و متشکل از 26 گردان بیت المقدس است .
کد خبر: ۸۸۵۴۷۸۶
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج سردار مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در نشست خبری رزمایش گردان های بیت المقدس با گرامیداشت اعیاد شعبانیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله دوم رزمایش الی بیت المقدس استان البرز مهمترین برنامه ای که در این فصل خواهیم داشت .

برگزاری دومین مرحله رزمایش الی بیت المقدس/مهم ترین ماموریت این رزمایش امداد و نجات است

وی افزود: یگان های رزمی و نظامی پس از آموزش، تمرین و اقدامات ستادی برای ارزیابی اقدامات انجام شده به ماموریتی به نام رزمایش دست میزنند که تمرینات و مقدمات آن در چند ماه گذشته صورت گرفته است.

سردار مولایی بیان داشت: این رزمایش در روزهای 14 و15 اردیبهشت اجرا خواهد شد و متشکل از 26 گردان بیت المقدس است .

فرمانده سپاه البرز در خصوص اهداف این رزمایش 36 ساعته گفت: ترویج ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، و با توجه به عقبه 8 سال دفاع مقدس باید این ارزش ها به نسل آینده انتقال یابد .

وی افزود: ارتقاء سطح آمادگی رزم، به روز نگه داشتن و حفظ انسجام عناصر بسیج به خصوص گردان های مختلف سازماندهی شده بسیج ، در برخورد با حوادث غیر مترقبه که در این استان زیاد وجود دارد ، نیاز است نیروها آمادگی داشته باشند که در هر زمان پاسخگو باشند.

سردار مولایی در مورد دیگر اهداف این طرح بیان داشت: افزایش دانش و مهارت های تخصصی گردان های سازمان دهی شده، ایجاد وحدت و همدلی و شناخت بیشتر اعضاء گردان های مختلف با یکدیگر، تمرین فراخوانی آمادگی های فردی و یگانی ، افزایش توان بسیجیان دفاع در مقابل دشمن خارجی و داخلی، تمرین ایجاد تعامل با مسئولین کشوری و حوادث غیر مترقبه و یا دفاعی، ارتقا توانایی بسیجیان در ارتقاء امنیت پایدار، افزایش مهارت و دانش تخصصی گردان های بیت المقدس، آمادگی عکس العمل مناسب در مقابل حوادث غیر مترقبه از دیگر اهداف این رزمایش است.

وی در پایان در خصوص زمان و مکان اجرای رزمایش خاطر نشان کرد: از صبح چهاردهم اردیبهشت ماه4 با به کاری 26 گردان بیت المقدس در همه قرارگاه در نواحی مختلف آغاز به کار خواهند کرد که بیشتر آن خارج از شهر است و مهمترین  مسائل آن دفاعی ، امنیتی ، اجتماعی است که از قبل طراحی شده و آموزش ها گذرانده شده است که در همه نواحی به اجرا در می آید که مهمترین ماموریت این رزمایش امداد و نجات و همیاری است .


ارسال نظرات
پر بیننده ها