خبرهای داغ:
به مناسبت روز جانباز و به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:
به مناسبت روز جانباز و به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین از جانبازان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) تقدیر شد.
کد خبر: ۸۸۵۴۷۸۹
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، این برنامه با حضور مسئولان و جانبازان گرانقدر دانشگاه امام خمینی(ره) همزمان با سالروز ولادت حضرت اباالفضل (ع) برگزار شد. در ابتدای مراسم دکتر زینب داودی مدیر کل اداره شاهد و ایثارگر دانشگاه  ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به مدعوین و حضار خیر مقدم گفت.

دکتر نایینی رییس دانشگاه نیز در سخنانی حلول شعبان المعظم و میلاد امام حسین (ع)،روز پاسدار و علمدار کربلا ( روز جانباز )و امام ساجدین و نیمه شعبان را تبریک گفت.

وی با اشاره به رشادت های حضرت عباس (ع) گفت : سالگرد میلاد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، روز جانباز نام گذاری شده است. عباس علیه السلام بزرگ جانباز تاریخ انسانیت است که صحنه کربلا را تجلیگاه ایثار و جانبازی نمود. فداکاری های برادر رشید امام حسین علیه السلام  راه و رسم عاشقی و شیوه جانبازی را به جهانیان آموخت.

وی افزود : حضرت امام خمینی رحمه الله بارها با کلام الهی خود جانبازان و ایثارگران را مورد تفقّد قرار داده، آنها را مایه سرافرازی ملت ایران خوانده اند.

ایشان، با آن مقام والای الهی خود را در برابر جانبازان کوچک شمرده، می فرماید: «وقتی امثال شما قدرتمندان روحی را می بینم با این روحیه بزرگ و با این عظمت روح، خجالت می کشم که خودم را یک انسان متعهد بدانم.

زبان و پیام ما عاجز از ترسیم مقام بلندپایه عزیزانی است که برای اعتلای کلمه حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی جانبازی نموده اند». و در جای دیگر می فرماید: «به اسلام بزرگ برای داشتن این جانبازان در راهِ حق، که برای اسلام و میهن اسلامی خود از همه چیز خویش می گذرند تبریک تقدیم می کنم».

در ادامه دکتر نایینی افزود : آنان مانده اند تا به ما در راه ماندگان، راه رستگاری بیاموزند. حضور جانبازان در جامعه ما به اندازه انقلاب قیمت دارد. وجود آنان در جامعه همچون وجود عمّار یاسر در سپاه امیرالمؤمنین علیه السلام است. عمارهای انقلاب یعنی جانبازان نیز مانده اند تا پرچم امام را برافراشته نگاه دارند. آنان مانده اند تا بگویند کدام راه، راه اصیل انقلاب است.

در ادامه معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: ماه عزیز شعبان بهترین فرصت آماده سازی دل هاست برای ماه مهمانی خداوند .

وی با اشاره با منزلت حضرت عباس (ع)گفت : ایشان مجموعه همه فضایل و کمالات بودند. از جمله این فضایل ادب، وفای به برادر، مقام یقین، بصیرت، امام شناسی، دشمن شناسی، پایبندی به ولی فقیه زمان خود است.

در این مراسم آقای نصراله چگینی از همکاران جانباز دانشگاه، آقای صالحی از دانشجوی جانباز 70 درصد دانشگاه و رزمنده گرامی آقای دکتر حسامی فر معاون محترم فرهنگی دانشگاه به بیان خاطرات خود در دوران اسارت و جنگ تحمیلی پرداختند.

در پایان مراسم از مقام والای جانبازان عزیز دانشگاه؛ اساتید، دانشجویان و کارکنان جانباز با اهدای لوح وهدیه تقدیر شد.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها