خبرهای داغ:
سازمان بسیج فرهنگیان به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم بیانیه ای صادر کرده است، متن این بیانیه در ذیل آمده است:
کد خبر: ۸۸۵۴۸۱۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان کشور به مناسبت روز معلم
بسم الله الرحمن الرحیم

بی تردید مقام معلّم یکی از شئون الهی است که خداوند متعال، از وجود خود این شأن عظیم را در وجود انبیای الهی و اولیای پاک خود نهاده است و چه بسیار انسانهایی که با پذیرش مسئولیتي خطیر، قدم در این مسیر الهی گذاشته اند و خود الگوی صداقت و انسانیت هستند و همواره در طول تاریخ تشنگان معرفت و دانش را سیراب می کنند.

پاسداشت 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری(ره) این معلم مجاهد نستوه و مخلص در عرصه تعلیم و تربیت، همه ساله فرصت مغتنمی است برای ما تا گوشه ای از زحمات و مجاهدتهای معلمانی که همه وجود و هستی خود را وقف تربیت و تعلیم نسل آینده ساز می نمایند، قدردانی نمایيم که به حق تجلیل از تمام انسانیت و خوبی هاست.

این مناسبت فرخنده را بر مجموعه معلمان و اساتید فرهيخته مدارس و دانشگاهها و همه دست اندركاران دلسوز نظام تعلیم و تربیت کشور که در راه اعتلایِ پرورش و آموزشِ نوگلانِ میهنِ عزیزمان با هدف ايجاد كشوري الگو در جهت تحقق تمدن نوين اسلامی، خالصانه قدم بر می دارند تبریک عرض می کنیم.

یکی از آثار و برکات نامگذاری این مناسبت به هفته معلم در جامعه اسلامی ما، ارتقاء شأن و جایگاه معلم در پرتو اندیشه های انسان ساز شهید مطهری است. معلمی که با نجابت تمام در برابر همه مشکلات صبوری نمود و ذره ای از انجام رسالت اصلی که همان تربیت نسل مورد نیاز آینده نظام مقدس اسلامی است فروگذار نکرد.

مسئولین کشور که مستقیم و غیرمستقیم در امر حمایت و پشتیبانی از این قشر فرهیخته و نیز دستگاه بزرگ و مهم آموزش و پرورش نقش دارند، باید همه تلاش عملی خود را در رفع مشکلات و موانعشان بکارگیرند و در راستای تکریم و ارتقاء جایگاه معلم در بین اقشار مختلف جامعه، گامهای بلندی بردارند تا امیدي که سرمایه داران صهیونیست و نظام سلطه در تربیت نسل دلخواه خود در این کشور دارند را، به نومیدی بدل نمایند.

همچنین شایسته است فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامي که از جایگاه امام المسلمین مطالباتی را از مسئولین امر در دیدار سال گذشته - و البته سالهای گذشته - داشته اند بازخوانی نمائیم که:

مسئولان چه اقدام عملی و نه شعاری در راستای اجرایی نمودن سند تحول بنیادین و نوسازی نظام آموزشی کهنه، موزه ای و موروثی اروپایی ها در کشور نموده اند؟ آیا روند طی شده در دولت بر اساس یک برنامه ریزی و سیاست گذاری برای بهبود معیشت و منزلت معلمان بوده است؟ آیا طرح نظام رتبه بندی به درستی اجرا شد؟ مدیران آموزش و پرورش چه اقدامی در جهت ترویج زبان فارسی و جلوگیری از ترویج لجام گسیخته زبان فرنگی داشته اند؟ صدا و سیما چه اقدام جدی ای را با استفاده از  افراد صاحب اندیشه و متخصص، در راستای برنامه سازی دقیق و هدفنمد برای آموزش و پرورش داشته است و تا چه میزان در این امر توفیق یافته است؟ معاونت پرورشی آموزش ‌و پرورش تا چه اندازه در «ادب و مؤدب بودن» و «تدین و اشرافی بار نیامدن» و ... دانش آموزان موفق بوده است؟ و ...

از ویژگی های هفته معلم امسال این است که ملت ایران در آستانه يك امتحان بزرگ سیاسی در برابر چشم دوستان و دشمنان و اميدبستگان و بدخواهان خود هستند. اين درست در زماني است كه اگر چه روند كلي حركت انقلاب و نظام رو به پيش است اما مردم عزيزمان از برخی سوء مدیریتها در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بویژه در حوزه اقتصاد و معيشت رنج می برند. بسیاری از دردهای کنونی جامعه نظیر بیکاری، اعتیاد، طلاق، تأخیر در امر ازدواج و همه و همه، ریشه در برخي سوء مدیریت مسئولان همان بخشها دارد، چرا كه موفقيتهاي متعدد نشان دهنده حسن مديريت در كلان نظام است.

لذا، انتخابات پیش رو، بهترين فرصت است تا مردم و به ويژه معلمان عزيز با انتخاب مديران اجرايي انقلابي، جهادي و خستگي ناپذير كه نگاهشان به ظرفيتهاي كشور و ملت باشد نه صدقه بيگانگان، گام مهمي در رفع اشكالات بخشهاي نامطلوب بردارند.

بديهي است كه پرتوافكني چراغ روشنگري و «نفس طيب» معلمان گرانقدر، نسبت به حضور حداكثري و نيز انتخاب گزينه اصلح توسط آحاد ملت تأثيري شگرف در نتيجه انتخابات خواهد داشت همان گونه كه به تجربه ثابت شده معلمان ارجمند همواره با احساس مسئولیت انقلابی به این امر مبادرت می ورزند.

سازمان بسیج فرهنگیان کشور در پایان ضمن تبریک مجدد هفته معلم و همچنین هفته بسیج فرهنگیان به همه زحمتکشان سنگر تعلیم و تربیت به ویژه معلمان و دبیران گرامی در اقصی نقاط کشور آرزوی توفیقات روزافزون ايشان را در پرتو رهنمودهای مقام عظمای ولایت و در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف آرزومند است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها