مسئول سازمان بسیج فرهنگیان در مراسم تجدید بیعت فرهنگیان با آرمان‌های امام(ره):

رشد «تعلیم و تربیت» دغدغه مسئولان نیست

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه هنوز جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه ما با تعلیم و تربیت اسلامی فاصله زیادی دارد، گفت: ساختار و اقتصاد آموزش و پرورش نارسا و ناکارآمد است.
کد خبر: ۸۸۵۴۸۲۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، شعبانعلی رمضانیان مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور به مناسبت روز معلم و در مراسم تجدید بیعت فرهنگیان با آرمان‌های امام راحل در حرم امام(ره) ضمن تبریک هفته معلم و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ما هر ساله در این جلسه و در این قالب برای تجدید عهد خدمت امام(ره) می‌رسیم و امسال هم با همان نیت اینجا گرد هم آمدیم و به محضر امام(ره) عرضه می داریم «آمده‌ایم که باز هم بگوییم، امام عزیز ما همچنان بر عهد خود با شما و با راه شما که راه اسلام ناب محمدی است، پایدار هستیم».

وی افزود: هر روز که می‌گذرد و هرچه زمان پیش می‌رود اعتقاد ما به راه امام(ره) بیشتر شده و باورمان تقویت می‌‌شود که این راه، راه رستگاری و همان صراط مستقیم خداوند است لذا امید ما افزایش می‌یابد و اراده و عمل نیز متمرکز بر همین راه خواهد بود.

رمضانیان در این سخنرانی خطاب به امام (ره) ادامه داد: اماما ما هرگز سفارشات شما را فراموش نخواهیم کرد. شما توصیه‌هایی به ما کردید برای اینکه به بیراهه نرویم، شما گفتید مقصد ما مکتب ماست و برای حفظ انقلاب در همین مسیر باید مایه بگذریم. گفتید حفظ انقلاب از حفظ جان امام زمان(عج) واجب‌تر است. گفتید اگر می‌خواهید در راه بمانید باید پشتیبان ولی‌فقیه باشید.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور اضافه کرد: شما به ما توصیه کردید مراقب باشید که انقلاب به دست نامحرمان و نااهلان نیفتد، فرمودید یکی از حوزه‌های پراهمیت در جامعه اسلامی تعلیم و تربیت است و همه چیز به تربیت اسلامی برمی‌گردد. شما جایگاه آموزش و پرورش را رفیع می‌دانستید و معتقد بودید شأن معلم باید حفظ شود.

وی با اظهار تأسف از عملی نشدن صحبت‌های امام(ره) گفت: امام عزیز، بعد از 38 سال از عمر انقلاب متأسفانه به رغم زحمات و تلاش‌های خالصانه افراد، اما هنوز جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه ما با تعلیم و تربیت اسلامی فاصله زیادی دارد.

رمضانیان ادامه داد: معلم در جامعه ما در جایگاه و مرتبه‌ای که اسلام قائل است، نیست و آموزش و پرورش تا رسیدن به مقصود فاصله زیادی دارد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور تصریح کرد:‌ اینکه امروز گفته می‌شود 98 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق معلمان می‌شود یعنی امر تعلیم و تربیت بر زمین است و به این معناست که به آموزش و پرورش توجه جدی نشده و رشد آن دغدغه مسئولان نیست.

وی با بیان اینکه به همین خاطر و در این مناسبت از مسئولان مطالبه می‌کنیم که به آموزش و پرورش توجه کنند، ادامه داد:‌ نگاه به آموزش و پرورش باید استراتژیک و واقعی باشد، نه ابزاری و تاکتیکی تا آموزش و پرورش ارتقاء یابد.

رمضانیان دو مشکل عمده برای آموزش و پرورش فعلی برشمرد و گفت: ساختار و اقتصاد آموزش و پرورش نارسا و ناکارآمد است و اینکه گفته می‌شود آموزش و پرورش نیازمند تحول است در واقع تحول در این دو بخش است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: اقتصاد فعلی آموزش و پرورش نمی‌تواند شأن معلم را ارتقاء دهد و همواره توجیه مسئولان برای مشکلات مالی معلمان و نظام تعلیم و تربیت همین اقتصاد ناکارآمد است.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی معلمان را می‌رنجاند، افزود: از نامزدهای ریاست جمهوری می‌خواهیم طبق سفارش مقام معظم رهبری که فرمودند نامزدهای ریاست جمهوری درد جامعه و مسائل اصلی را در نظر بگیرند، عمل کنند و به جد از آنها مطالبه و سپس بازخواست خواهیم کرد که آیا به راستی به وضعیت حوزه مهمی چون آموزش و پرورش پرداخته‌اند یا خیر.

رمضانیان سپس خطاب به معلمان گفت: وظیفه ما و شما این است که ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت را واقعاً از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری طلب کنیم و مردم و جامعه را به سوی کسانی که عزم و همت جدی برای برطرف کردن مشکلات دارند، هدایت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار