مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان:

حمایت از 36 طرح مخترعان در سال 95/ تأسیس 5 شرکت دانش‌محور در سال جاری

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان گفت: در برنامه‌های سال جاری تأسیس 5 شرکت دانش‌محور توسط سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان را در دستور کار قراردادیم.
کد خبر: ۸۸۵۴۸۳۶
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مهدی رحیمی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان در جلسه شورای جهاد علمی لرستان اظهار کرد: دو وظیفه عمده سازمان بسیج علمی نظارت بر فعالیت علمی بسیج اقشار و ارائه خدمات علمی پژوهشی و فناوری به بسیجیان است.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات این سازمان از 2 مرکز در سال 93 به 9 مرکز در سال 95 رسیده است، افزود: مراکز رشد ما مجهز به کارگاه و آزمایشگاه برای استفاده مخترعان است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان بابیان اینکه در سال 95 از 36 طرح حمایت‌شده است، بیان کرد: اعتبار در نظر گرفته‌شده برای حمایت تا سقف 5 میلیون تومان بوده که علاوه بر آن آزمایشگاه، کارگاه، مشاوره و فضای مناسب برای این افراد نیز در نظر گرفته‌شده است.

وی در رابطه با میزان حمایت از طرح‌های مخترعان اقشار مختلف عنوان کرد: بسیج محلات بیشترین طرح ارائه‌شده را داشته پس از آن بسیج مهندسین صنعتی، بسیج دانشجویی، بسیج مهندسین عمران و بسیج کشاورزی نیز در اولویت‌های بعدی قرارگرفته‌اند.

رحیمی خاطرنشان کرد: انتظار داریم بسیج اقشار مخترعان و پژوهشگران حیطه فعالیت خود را به ما معرفی کنند که متأسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به موفقیت نخبگان لرستانی در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری کشور، عنوان کرد: طرح‌های معرفی‌شده ما متعلق به سال 95 بود و رتبه‌های خوبی در این جشنواره کسب کردیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان بابیان اینکه بانک‌های اطلاعاتی مختلف توسط این سازمان جمع‌آوری‌شده است، گفت: ایجاد نرم‌افزار برای این بانک‌های اطلاعاتی انجام‌نشده اما تلاش می‌کنیم که محقق شود.
وی با تأکید بر اینکه تأسیس 5 شرکت دانش‌محور در برنامه‌های سال جاری ما است، تصریح کرد: تبدیل‌شدن شرکت‌های دانش‌محور به شرکت دانش‌بنیان را در دستور کارداریم.
رحیمی بابیان اینکه می‌توانیم مراکز رشد با توجه به تخصص آن‌ها به اقشار واگذار کنیم، خاطرنشان کرد: در مراکز رشد و حمایت فقط پروژه‌های محصول محو را مدنظر داریم اما فعالیت‌های علمی اقشار منوط به محصول محور بودن نیست.

وی با اشاره به اینکه کارگاه تولید لیزر سه ژول را در دستور کارداریم، تصریح کرد: استان لرستان پنجمین استان در سطح کشور است که نمایندگی شرکت بهاران سبز کیش را می‌گیرد.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات
آخرین اخبار