مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به سخنان اخیر یکی از آقایان درباره مدافعان حرم گفت: یکی از بی‌ولایت‌ها درباره مدافعان حرم مباحثی را مطرح کرده است، باید به او گفت هنوز الفبای ولایتمداری را نفهمیدی.
کد خبر: ۸۸۵۴۸۸۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام رضوی‌راد مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی صبح امروز در مراسم تجلیل از متربیان، متعلمین و جمعی از مسئولین حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله با تاکید بر اینکه عظمت شب قدر به خاطر نزول قرآن است، گفت: در فرهنگ عمومی ما ایامی از سال دارای ویژگی برجسته‌ای است که شب قدر یکی از آن شب‌ها است چراکه آنچه به این شب عظمت بخشیده نزول قرآن است.

وی با اشاره به اینکه خداوند قرآن را برای هدایت انسان‌ها بر پیامبر اسلام نازل کرد، گفت: کلام وحی برای هدایت بشر نازل شد؛ بزرگی ماه شعبان هم به دلیل وجود مبارک حجت الهی است و عالم در مدار او می‌چرخد هدایت انسان با هدایتگری حجت خدا شکل می‌گیرد تا انسان‌ها را از ظلمت رهایی بخشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: هدایت‌گری برای همه انسان‌ها و در همه زمان‌هاست لذا باید توجه ویژه به کلام وحی داشته باشیم و باید بدانیم که بهره‌گیری از مبانی و نور هدایت کلام وحی نیازمند وجود پیامبر و هدایتگری است که مبانی را برای ما تبیین کند و اگر وجود این هدایتگر نباشد ما مفهوم هدایتگرانه قرآن را نمی‌فهمیم.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به اینکه بعد از پیامبران پرودگار عالم امامان معصوم را مسئول هدایت جامعه بشری کرد، گفت: پیامبر اسلام(ص) در حدیث ثقلین می‌فرماید؛ من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می‌گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترتم اهل بیت را. تا وقتی که از این دو تمسک جویید، هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من هیچ‌گاه از هم جدا نمی‌شوند. تا کنار حوض کوثر بر من وارد شوند.» یعنی باید از هر دو این‌ها در کنار هم بهره‌مند شویم تا به سعادت و کرامت دست پیدا کنیم.

وی افزود: وصال به ولایت اهل بیت(ع) یعنی هدایت اصلی و تحت ولایت اهل بیت(ع) بودن یعنی تحت ولایت قرآن بودن، دستمان باید در دست خدا حجت خدا باشد تا به سعادت دست پیدا کنیم غیر از آن هر راهی را طی کنیم گمراهی و ظلمت است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: آنان که امروز از مسیر هدایت منحرف شده‌اند به خاطر همین است که حق را نمی‌بینند و نمی‌شنوند و حق را نمی‌گویند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید بر نقش دعا در حفظ دین گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توان این نعمت الهی را حفظ کرد دعا است و این ماه‌های مبارک رجب، شعبان و رمضان بهترین فرصت است برای بهره‌مندی از این نعمت الهی. به واقع رجب و شعبان برای کسب آمادگی برای ورود به ماه رمضان است ماه بندگی و عبودیت خداوند متعال که باید از هر لحظه آن کمال استفاده را ببریم.

وی بااشاره به جایگاه و عظمت پیامبر اسلام(ص) گفت: مقرب‌ترین انسان به درگاه الهی پیامبر اسلام(ص) است. پیامبر اسلام(ص) به جایگاهی رسید که هیچ انسانی به آن جایگاه دست نیافت و تنها کسی که این جایگاه را درک کرد حضرت علی(ع) بود که در برابر جایگاه پیامبر تنها متواضع بود و سر تسلیم فرود می‌آورد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید بر بحث ولایتمداری گفت: حضرت علی(ع) ولایتمدار بود و دیگر امامان بعد از ایشان نیز به همچنین، نسبت به امام قبل از خود ولایتمدار بودند؛ نمونه آن هم اینکه امام حسین(ع) با وجود آن همه عظمت و بزرگی در برابر امام حسن(ع) به عنوان امام خویش تابع محض ولایت بود و حتی به ذهنش هم نیامد که چرایی صلح با معاویه را از ولی خود بپرسد.

ولایتمداری بالاترین تقوا است

وی ولایتمداری را بزرگترین تقوا دانست و افزود: اطاعت از ولی و حجت خدا واجب است و اینکه عده‌ای می‌گویند مگر تمام روسای جمهور ایران مشکل دارند؟ باید بدانند که بلی؛ چراکه آنچه برای اینان حلاجی نشده و تسلیم نیستند هر کدام هم به نوعی، بحث ولایت و ولایتمداری است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه ولایتمداری یعنی تابع محض ولایت بودن تصریح کرد: ما اسلام و انقلابی بودن را از حضرت امام خمینی(ره) یاد گرفتیم، جهاد در راه خدا را از او به ارث بردیم و حقیقت ایمان را در عصر بی‌ایمانی از ایشان یاد گرفتیم؛ حضرت امام خمینی(ره) مگر نفرمودند؛«ولایت فقیه بایستی مثل خون در رگ‌های جامعه جاری باشد تا اسلام رشد کند تا جنایتکاران در امان نباشند»؟

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به سخن دیگری از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام خمینی(ره) فرمود؛«پشتیبان ولایت باشید» حضرت امام خمینی(ره) فرمود «ولایت ولی فقیه عین ولایت رسول الله(ص) است»

وی افزود: مسئولان باید تابع محض ولایت باشند. برخی تنها دم از ولایت می‌زنند ولی بیراهه می‌روند، منحرفین و سران فتنه از ابتدا هم در مسیر نبودند، باید حامی ولایت باشیم و در واقع در صلوات شعبانیه تمرین ولایتمداری به معنای واقعی را باید داشته باشیم تا کربلا دیگر تکرار نشود.

کسانی که مدافعان حرم را زیر سوال می‌برند الفبای ولایت را نفهمیده‌اند

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به سخنان اخیر یکی از آقایان درباره مدافعان حرم گفت: یکی از بی‌ولایت‌ها درباره مدافعان حرم مباحثی را مطرح کرده است، باید به او گفت هنوز الفبای ولایتمداری را نفهمیدی؛ حرف‌های این آقایان نشان می‌دهد که کشور و ملیت خود را قبول ندارد او می خواهد نوکری آمریکا را کند.

ولایت فقیه سدی محکم در برابر هجمه دشمنان

وی افزود: تنها سد راه محکمی که مانع شده تا کشور ما استعماره بیگانگان شود ولایت‌فقیه است و ما نیز تابع محض ولایت فقیه هستیم.

برخی مسئولان در حوزه اقتصادمقاومتی تنها حقوق‌های نجومی بردند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه اقتصادمقاومتی گفت: مقام معظم رهبری سال گذشته شعار سال را «اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل» اعلام کردند ولی شما هیچ کاری نکرید با وجود اینکه در رأس هم بودید فقط حقوق‌های نجومی بردید.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد خطاب به منحرفین از مسیر اسلام و انقلاب گفت: شما اسیر و عبد شیطان هستید، باید ولایتمداری را تمرین کنیم تا به حدی برسیم که در مقابل فرمان ولایت حتی چرایی هم به ذهن خود راه ندهیم.

انتخابات تمرینی برای انتخاب فرد ولایتمدار

وی انتخابات را تمرینی برای انتخاب فرد ولایتمدار دانست و گفت: وظیفه اصلی ما ولایتمداری است، اصولگرا و اصلاح طلب و چپ و راست و این قبیل تقسیمات بی‌معنا است، در حال حاضر بحث انقلاب و ضدانقلاب است.

وی افزود: عناصر پلید و ناپاک کسانی هستند که در ظاهر دم از ولایت می‌زنند ولی در عمل دل در گرو دشمنان اسلام دارند؛ ما باید اشاعه دهنده فکر و اندیشه دینی در جامعه باشیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر ولایتمدار بودن شهدا گفت: شهدای کربلا و حتی شهدای عصر حاضر ولایتمدار واقعی بودن، جانبازان و آزادگان نیز به خاطر ولایتمداری سختی ها را تحمل کردند. ولایتمداری گوهری است که در وجود هر کس باشد اهل حقیقت می شود و گرنه به بیراهه می روند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات