هر انسانی در مواقع ضروری به دنبال پناهگاهی برای نجات خود می‌گردد و این پناهگاه از ناحیه خداوند، قرآن معرفی شده است که هم مایه شفاعت انسان و هم مایه هدایت و سعادت دنیا و آخرت اوست.
کد خبر: ۸۸۵۴۹۲۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه زنجان در همایش تجلیل از مربیان و مدیران برتر موسسات فرهنگی قرآن و عترت که در ایجرود گفت: قرآن کریم آخرین کتاب آسمانی و معجزه پیامبر اسلام(ص) است و بهترین راه که صراط مستقیم است را به ما نشان می‌دهد.

آیت‌الله خاتمی افزود: برای مسلمانان واجب است که نسبت به قرآن آشنایی داشته و قرائت، فهم و عمل به آن را از مهمترین وظایف خود بدانند.

وی ایجرود در ادامه اظهار داشت: نصف جمعیت دنیا را زنان تشکیل می‌دهند و نصف دیگر را هم زنان به دنیا آورده و تربیت کرده‌اند، نقش اساسی زنان در مسائل تربیتی بیش از همه است و اگر این مادران، با قرآن مانوس باشند، کانون گرم خانواده تبدیل به کانون قرآنی می‌شود.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: کودکانی که در این خانواده‌ها بزرگ می‌شوند، در سایه فرهنگ قرآنی تربیت می‌یابند و خوشبختانه گرایش به قرآن در این شهرستان زیاد بوده و همانگونه که قبلا نیز گفته‌ام، منطقه ایجرود از پتانسیل بالاتری نسبت به وضعیت فعلی برخوردار است.

وی یکی از این ظرفیت‌ها را "آموزش و پرورش" منطقه دانسته و تاکید کرد: در این چند سال، آموزش و پرورش نسبت به آموزه‌های قرآنی رویکرد مثبتی داشته است که هم برکت دنیا و هم برکت آخرت در این کار است.

امام جمعه زنجان گفت: شایسته نیست ما مسلمان باشیم ولی اگر یک غیرمسلمان از ما سوالی درباره مباحث اصلی قرآن پرسید بی‌جواب بمانیم. قرآن نور است و قلب آدمی را نورانی می‌کند و مصونیت ایجاد می‌کند. کودکان را از کودکی با قرآن مانوس کنید تا قرآن با خون آنان عجین شود و به صراط مستقیم بروند.

حجت‌الاسلامی مقدمی، امام جمعه شهرستان ایجرود نیز با اشاره به اینکه قرآن بهترین پناهگاه برای مومنان است، گفت: هر انسانی در مواقع ضروری به دنبال پناهگاهی برای نجات خود می‌گردد و این پناهگاه از ناحیه خداوند، قرآن معرفی شده است که هم مایه شفاعت انسان و هم مایه هدایت و سعادت دنیا و آخرت اوست.

وی خداوند و اهل بیت(ع) را حامیان قرآن عنوان کرده و افزود: انسان باید در قرآن تفکر و تدبر کند چرا که اهل تفکر با شنیدن یک آیه هم هدایت می‌شوند و به راه سعادت نایل می‌آیند.

امام جمعه ایجرود کتاب قرآن را طبیبی حاذق دانسته و ادامه داد: هیچ طبیبی به همراه خود دارو ندارد ولی قرآن طبیبی است که دارو نیز به همراه داشته و در همه رشته‌ها همچون طبیعی ماهر و حاذق عمل می‌کند.

ارسال نظرات