مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: تشکیل اتحادیه و تعاونی های منابع طبیعی علاوه بر حفظ و توسعه منابع طبیعی به تولید و ایجاد اشتغال روستائیان کمک می کند.
کد خبر: ۸۸۵۴۹۷۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگانبه نقل از تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، محمدعلی سلیمی در دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با وی با بیان اینکه همه در قبال ایجاد اشتغال مسوول هستند،افزود: اشتغال روستائیان در قالب طرح های بیابان زدایی، مرتعداری و کاشت و برداشت گیاهان دارویی از طریق تشکیل تعاونی ها امکان پذیر است و بستر لازم نیز برای واگذاری تسهیلات به تعاونی ها هموار است.

وی با اشاره به روند طولانی اجرای واگذاری طرحهای منابع طبیعی در روستاها که سبب ایجاد اشتغال می شود، خواستار تشکیل تعاونی در قالب تعاونی های توسعه و عمران روستاها شد و بیان داشت: این موضوع به همه بخشداران ابلاغ شود تا واگذاری پروژه های منابع طبیعی از حوزه انحصاری خارج شده و عموم مردم روستا بتوانند از منافع آن بهرمند شوند.

سلیمی اظهارداشت: اشتغال روستائیان از تکالیف اساسی ما است و با توجه به اینکه فارغ التحصیلان زیادی نیز جویای شغل هستند استفاده از ظرفیت منابع طبیعی در قالب تعاونی برای ایجاد اشتغال و کمک به معیشت روستائیان ضروری است.

وی بر استفاده از ظرفیت تشکلهای مردمی بمنظور کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور به مردم تاکید کرد و گفت: تشکیل انجمن های صنفی در بخشهای مختلف منابع طبیعی علاوه بر مدیریت مناسب، شرایط لازم و قانونی را برای تصمیم گیری مردم در امور مربوط به خودشان تسهیل می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز در این دیدار گفت: از ظرفیت های این دو دستگاه اجرایی می توان در خصوص بهره گرفتن از توان تعاونی ها و تشکل های مرتبط با منابع طبیعی در بخش های مختلف جنگل، مرتع، بیابان و آبخیزداری استفاده کرد.

امید ذاکری افزود: علاوه بر این از ظرفیت های صنف مرتعداری و اتحادیه منابع طبیعی در راستای تولید و اشتغال بهره برداران عرصه های منابع طبیعی استان و ایجاد اشتغال روستایی نیز می توان بهره برد.

در این نشست مقرر شد انجمن صنفی کشت توسعه و بهره برداری از گیاهان دارویی در سطح استان تشکیل شود و همکاری دو جانبه در این خصوص صورت گیرد.

به  مناسبت روز جهانی کار و کارگر، مدیر کل کار ،تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اقدام به کاشت نهال کردند.

ارسال نظرات