مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از آمادگی اعضای این کانون جهت مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۴۹۸۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نادر سقا در دیدار با ستاد برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی استان با تجلیل از این جشنواره، ترویج فرهنگ و معارف رضوی را در کنار فرهنگ کتاب و کتابخوانی، طرحی ارزشی و مقدس دانسته و گفت: جامعه ما بیش از هر زمانی تشنه برنامه های فرهنگی است .

وی، استفاده متقابل دستگاههای فرهنگی از ظرفیت های یکدیگر را باعث هم افزایی و اجرای بهتر برنامه ها ذکر کرده و افزود: موفقیت همه طرح ها و برنامه های فرهنگی، به همکاری دستگاههای مرتبط و جلب مشارکت مردم بستگی دارد.

این مسئول، با اشاره به وجود 150 کتابخانه در کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان، آموزش کتابداران را از مهمترین نیازهای این مجموعه ذکر کرده و تصریح کرد: کمک های نرم افزاری اداره کل کتابخانه های عمومی میتواند باعث ارتقای سطح کیفی کتابخانه های مساجد شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این جلسه، با اشاره به محوریت مساجد در جوامع اسلامی، از مسجد بعنوان مرکز تمامی فعالیتهای فرهنگی نام برده و اظهار داشت: بی شک، مهمترین مراکز برای جلب مشارکت شهروندان جهت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، مساجد و کتابخانه های عمومی خواهند بود.

رباب عزیزخانی، یاری اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در جشنواره کتابخوانی رضوی را خواستار شده و افزود: این جشنواره فرصتی برای قدم های بیشتر در جهت نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه و ترویج معارف رضوی است.

عزیزخانی، مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد در جشنواره کتابخوانی رضوی سال پیش را موجب برگزاری هرچه باشکوهتر این برنامه عنوان کرده و ادامه داد: امیدوارم در سالجاری نیز با کمک کانونهای مساجد، بتوانیم هرچه بیشتر این جشنواره را به جامعه معرفی کنیم.

در ادامه این نشست، کارشناسان دو نهاد به بحث و بررسی پیرامون نحوه مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخته و مقرر شد در خصوص مشارکت در تهیه اقلام فرهنگی، پخش اقلام در مساجد و مشارکت در جوایز استانی، ارزیابی های لازم صورت گیرد.

ارسال نظرات