نواک اعلام کرد در راستای توافق کاهش 300 هزار بشکه تولید نفت این کشور،‌ در ماه می تولید نفت روسیه 258 هزار بشکه در روز کاهش یافتکاهش تولید نفت روسیه از ابتدای سال تا کنون به 300 هزار بشکه در روز رسید.
کد خبر: ۸۸۵۵۰۲۹
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، اعلام کرد تولید نفت این کشور در ماه می در راستای اجرای توافق کاهش عرضه نفت به بازار جهانی به طور متوسط روزانه 258 هزار بشکه کاهش یافته است.

نواک طی روز جاری اعلام کرد این میزان کاهش در راستای تعهد این کشور در کاهش 300 هزار بشکه ای عرضه نفت به بازار جهانی بوده است.

وزیر روسیه ادامه داد این رقم نشان می دهد که روسیه  58 هزار بشکه روزانه بیشتر از میزان برنامه ریزی شده برای ماه می تولید نفت خود را کاهش داده است.

وی تأکید کرد با این میزان کاهش، روسیه در مجموع از ابتدای سال 2017 تا کنون 300.7 هزار بشکه در روز تولید نفت خود را کاهش داده است.

در روز 10 دسامبر سال 2016، اعضای اوپک و کشورهای تولید کننده نفت غیر عضو اوپک توافق کردند تا 1.8 میلیون بشکه در روز از مجموع عرضه نفت به بازار جهانی بکاهند که در این میان سهم روسیه از این میزان کاهش 300 هزار بشکه تعیین شد.

ارسال نظرات