خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در قزوین:

باید مردم جاری بودن منافع وقف را در ابعاد مختلف زندگی خود ببینند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: باید مردم جاری بودن منافع وقف را در ابعاد مختلف زندگی خود ببینند و منافع وقف را در عمران، آبادانی و اصلاح امور کشور بیشتر احساس کنند.
کد خبر: ۸۸۵۵۰۵۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در دیدار حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تقدیر از خدمات اوقاف استان قزوین، اظهار کرد: باید مردم جاری بودن منافع وقف را در ابعاد مختلف زندگی خود ببینند و منافع وقف در عمران، آبادانی و اصلاح امور کشور بیشتر احساس شود.

وی ادامه داد: باید موانع تحقق این هدف مهم شناسایی و رفع شود چرا که جاری بودن منافع وقف در جامعه، به رغبت هر چه بیشتر مردم به این فریضه دینی منتهی می‌شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر منافع وقف در جامعه بیشتر جاری باشد، آثار و برکات بیشتری به همراه خواهد داشت و کسانی که علاقه دارند اموال خود را وقف کنند با خیال آسوده این کار را انجام خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه تأکید کرد: معرفت‌افزایی در خصوص وقف و برکات آن در جامعه بسیار ضرورت دارد و واقفان باید به سمت اولویت‌ها سوق داده شوند تا شاهد برکات بیشتر وقف‌های صورت گرفته باشیم.

سال گذشته دو هزار و 800 وقف در کشور صورت گرفته است

 در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابراز داشت: سال گذشته دو هزار و 800  وقف در کشور صورت گرفته است که از این حیث با رشد بسیار خوبی همراه هستیم.

وی تصریح کرد: ارتباط مجموعه اوقاف و امور خیریه کشور با خیرین در افزایش تعداد وقف‌ها بسیار مؤثر بوده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: رسیدگی به وقف‌های حوزه‌های علمیه طرحی است که در حال انجام است و تحقق این هدف موجب رفع کاستی‌های بسیاری در مدارس علمیه می‌شود.

این مسئول در پایان گفت: کل موقوفات حوزه علمیه نسبت به موقوفات کل کشور کمتر از دو درصد است که ضرورت دارد بیشتر به این بخش پرداخته شود.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار