دبیر کل اتاق بازرگانی کشور در لرستان :
دبیر کل اتاق بازرگانی کشور در لرستان گفت : دانشگاه‌ها واسطه انتقال علم هستند و ما باید صنعت و علم دانشگاهی را که هر دو وارداتی هستند به هم وصل کنیم
کد خبر: ۸۸۵۵۰۵۹
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علیرضا اشرفی امروز در پنجمین همایش تعامل صنعت و دانشگاه که در اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه آمار نشان می‌دهد در تعامل صنعت و دانشگاه توفیقات در حد انتظار نبوده است، اظهار داشت:. برای دست‌یابی به تولید پایدار باید ارتباط بین دانشگاه و صنعت را برقرار کرد و از تولیدات علمی استفاده کرد.

وی بحث فرهنگی نخستین ضعف در ارتباط دانشگاه و صنعت افزود: در بین 138 کشوری که تعامل صنعت و دانشگاه رادارند ما رتبه 105 راداریم که این اصلاً خوب نیست.

دبیر کل اتاق بازرگانی کشور با اشاره به اینکه نگاه دولت‌ها به درآمد نفت سبب عدم برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه و نبود تولیدات مناسب شده است، گفت: دانشگاه‌ها واسطه انتقال علم هستند و ما باید صنعت و علم دانشگاهی را که هر دو وارداتی هستند به هم وصل کنیم.

اشرفی بابیان اینکه درگذشته در دانشگاه‌ها فرصت مطالعات علمی به اساتید داده می‌شد اما فرصت مطالعاتی در صنعت وجود نداشته، تصریح کرد: دانشگاه‌ها نیز باید فرصت کار علمی در صنعت را به اساتید بدهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات