محسن صرامی فروشان گفت: بانک ها باید در اختیار تولید و اشتغال قرار بگیرند؛ این در حالی است که شیوه بنگاه داری و شرکت داری در بانک ها نمی‌تواند از تولید ملی حمایت کند.
کد خبر: ۸۸۵۵۰۹۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۳

محسن صرامی فروشان نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بانک مرکزی باید بتواند شبکه های بانکی را به طور خلاقانه مدیریت و کنترل کند لذا با روشی خاص بتواند شبکه های مالی را مرتبط و زنجیره وار در نظر بگیرد ؛ از اینرو  چنین سیستم مالی قادر خواهد بود تا در شرایط خاص اقتصادی کشورمان اعم از رکود و تورم و تحریم بتواند محوریت تولید  و اشتغالزایی را حفظ کند.

وی با بیان اینکه تولیدگرایی در کشورمان به ظرفیت سازی در بانک ها وابستگی دارد افزود: با اعمال مدیریت صحیح از سوی بانک مرکزی، حلقه های مالی از انسجام و مرکزیت بیشتری برخوردار خواهد شد و می‌تواند نقشی موثر در گشایش اعتبارات برای بخش تولید را فراهم آورد.

 وی در ادامه بیان داشت: بانک مرکزی باید بتواند مدیریت جدیدی را طراحی و تدوین کند. مدیریت رو به جلو که بتواند شرایط اقتصادی کشورمان را درک کرده و در جهت منافع ملی  و منابع ملی گام بردارد.

صرامی فروشان تاکید کرد: اعتقاد بنده بر این است که بانک ها  باید در اختیار تولید و اشتغال قرار بگیرند؛ متاسفانه در شرایط کنونی، بانک ها خودشان را رقیب تولید و همپایه تولید می‌دانند این در حالی است که شیوه  بنگاه داری و شرکت داری در بانک ها  نمی‌تواند از تولید ملی حمایت کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: بانک‌ها باید بتوانند شرایطی را ایجاد کنند که ضمن پیشرفت تولید ملی و صنعتی به رشد اقتصادی بالا در کشورمان کمک کنند و از اینرو بتوانند عامل موثری در از بین بردن فقر و توزیع ناعادلانه ثروت تلقی شوند و از سویی دیگر هم بتوانند مسیری هموار را برای تولیدکنندگان فراهم کنند جای بس تاسف دارذ که بانک ها با بنگاه داری به نحوی حرکت کردند که در برخی از موارد از تولیدکنندگان سبقت می‌گیرند و شرایط رقابت نابرابری را برای تولید کنندگان و صنعتگران را فراهم آوردند.

ارسال نظرات