عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به رد صلاحیت کاندیداهای ارزشی گفت: از قرار معلوم جریانی به دنبال مهنسی کردن انتخابات شوراهای شهر و روستا در یزد هست و سعی می‌کند با حذف نیروهای ارزشی شوراها را به نفع خودش مصادره کند.
کد خبر: ۸۸۵۵۱۳۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرگزار یبسیج از یزد، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم، با اشاره به رد صلاحیت کاندیداهای ارزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان یزد با بیان اینکه رد صلاحیت افراد بدون دلایل مستند خلاف قانون است، اظهار کرد: از قرار معلوم جریانی به دنبال مهندسی کردن انتخابات شوراهای شهر و روستا در یزد هست و سعی می‌کند با حذف نیروهای ارزشی شوراها را به نفع خودش مصادره کند.

محمد صالح جوکار با بیان اینکه طبق قانون چهار مرجع برای استعلام افراد مشخص شده‌اند، ادامه داد: این چهار مرجع می‌بایست به صورت مستند و ذکر موارد مطالبی را در مورد افراد ذکر کنند و طبق قانون مواردی که دلیل رد صلاحیت افراد در انتخابات می‌شود باید در اختیار خود فرد قرار گیرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه شاهد هستیم که رد صلاحیت افراد موجه با دلایلی خنده دار مانند عدم التزام به قانون اساسی انجام می‌گیرد و نیروهای موجه و ارزشی رد صلاحیت می‌شوند در حالی که افرادی که به دنبال سودجویی هستند و با نام‌های مختلف و با پوشش نام خیریه‌ای فعالیت می‌کنند و یا فتنه‌گران مورد تایید قرار می‌گیرند در حالی که معاون هیئت نظارت مرکزی مجلس نیز اعلام کرده که فتنه خط قرمز ما است و این حرکت زبینده استان یزد نیست و حتی توسط اشخاصی که نسبت به رد صلاحیت افراد تاکنون انتقاد داتند انجام می‌شود.

جوکار گفت: حتی کاندیداهایی که در انتخابات شوراهای دوره گذشته محکومیت داشتند و جواب مراجع استعلام برای آنها منفی اعلام شده بود رد صلاحیت نمی‌کردیم و قبل از اینکه عدم صلاحیت آنها اعلام شود، به این دلیل که کرامت و آبروی انسان مهم‌تر از هر چیزی است به آنها پیشنهاد می شد که از نامزدی انصراف دهند اما در این دوره حتی قبل از اینکه به خود افراد عدم صلاحیت آنها اعلام شود رد صلاحیت آنها در جامعه شایعه شده که این خلاف شرع است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه نباید شوراها را سیاسی کرد، گفت: ما انتظار داریم در روزهای باقی مانده صلاحیت‌ها بررسی جدی شود و طبق قانون افرادی که واجد شرایط نیستند رد صلاحیت شوند و آنهایی که شایسته و کارآمد هستند و می‌توانند به نفع شهر کار کنند تایید شوند و شوراهای را سیاسی نکنند.

وی عنوان کرد: شوراها محل خدمت به مردم است و اگر وارد دعوای سیاسی و جناحی شود قدر مسلم این مردم هستند که ضرر می‌کنند باید افرادی معتقد، ارزشی و انقلابی بیایند که واقعا خدمتگزارمردم باشند نه کسانی که به دنبال سوء استفاده از رأی مردم هستند و بعد ازآن با تصمیمات سیاسی خود حقوق مردم را پایمال می‌کنند.

جوکار تصریح کرد: مردم ما هوشیار هستند و به خوبی می‌دانند که به افرادی باید رأی دهند که در سوابقشان خدمتگزاری اصل بوده و این افراد باید انتخاب شوند تا همانگونه که مردم یزد در سبک زندگی الگو هستند شهر یزد نیز با شاخصه‌هایی که دارد در سطح کشور الکو قرار گیرد.

وی تأکید کرد: در این مسیر نباید افراد خاصی وارد شورا شوند که خدایی نکرده شورا را تبدیل به محیط سیاسی و مشاجرات کنند و چراکه باید مصوبات آن ها فارغ از منافع جناحی و گروهیشان باشد.

ارسال نظرات