مسئول ادبیات و انتشارات دفاع مقدس استان یزد گفت: خانواده‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس از کم‌لطفی به کتب دفاع مقدس در بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور آزرده‌خاطر شدند.
کد خبر: ۸۸۵۵۱۳۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدحسین صادقی مسئول ادبیات و انتشارات دفاع مقدس استان یزد اذعان کرد: بنا به اظهار مسئولان وقت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به علت نبود فضای کافی کتب امانی از حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه الغدیر یزد، بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد و بسیج اصناف یزد در این نمایشگاه عرضه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتب تهران امسال پذیرای خوبی برای کتب دفاع مقدس نیست، خاطر نشان کرد: قرار بود تعداد 10 غرفه به کتب دفاع مقدس اختصاص یابد اما این تعداد به 4 غرفه تقلیل یافته است.

صادقی از ثبت‌نام به موقع انتشارات خط‌شکنان استان یزد در سامانه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و افزود: با توجه به این موضوع مسئولان نمایشگاه تهران در اقدامی غیرقابل‌توجیه تعداد غرفه‌های اختصاصی به ناشران دفاع مقدس را کاهش دادند.

این مقام مسئول ادامه داد: بیش از 200 عنوان کتاب برای عرضه در نمایشگاه یادشده آماده کرده بودیم اما در فضایی که به حدود یک‌پنجم فضای درخواستی کاهش یافته است، نمی‌توان این تعداد کتاب را قرار داد.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار یزدرسا مبنی بر اینکه تاکنون چه اقدامی برای حل این مسئله انجام داده‌اید، اظهار کرد: دراین‌باره تلاش و پیگیری‌هایی با مسئولین وقت نمایشگاه کتاب تهران صورت گرفته است؛ اما تاکنون مورد توجه و تائید آنان قرار نگرفته و دلیل ناباورانه کمبود فضا را بهانه کرده‌اند.

صادقی آزردگی خاطر خانواده‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس از این مسئله را یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود مسئولان نظام جمهوری اسلامی که خود واقف‌اند امنیت و آسایش امروز کشورمان را مدیون شهدا و ایثارگران هستیم؛ راه را هموار کنند تا هویت دینی و ارزش‌های اسلامی فرزندان این مرزوبوم ترویج و به نسل‌های آتی منتقل شود.

ارسال نظرات