غلامحسین دشتی کارشناس مسائل سیاسی استان با اشاره به توهین برخی به ساحت شهدای مدافع حرم گفت: توهین به شهدای مدافع احرم دامه تحرکات جریانی است که در سال 88 به مقدسات اسلامی هجمه کرد.
کد خبر: ۸۸۵۵۱۳۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، کارشناس مسائل سیاسی استان یزد، با اشاره به توهین به شهدای مدافع حرم در مراسم افتتاحیه ستاد انتخاباتی روحانی در اصفهان گفت: کسی حق توهین به مقام شهدای مدافع حرم که به‌واقع مظهر و نماد مبارزه با تروریسم هستند را ندارند؛ مدافعان حرم افرادی هستند که در سرزمین دور از وطن برای اعتلای اسلام مجاهدت و تلاش می‌کنند.

غلامحسین دشتی افزود: توهین به مدافعان حرم؛ توهین به کرامت انسانی، شرف، آزادگی، ارزش‌های انسانی و اسلامی است. در فرهنگ قرآنی شهید در مرتبه‌ای قرار می‌گیرد که کمتر کسی توانایی درک عظمت و جایگاه آن را دارد.

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد تأکید کرد: آنچه امروز در فضای تبلیغاتی جریان لیبرال و مرعوب غرب اتفاق می‌افتد جای نگرانی دارد؛ نگرانی از احیا و بازگشت برخی از جریان‌های سیاسی است که سابقه نامناسبی در توهین به ارزش‌های دینی و اسلامی دارند و در سال 88 در جریان فتنه مقدسات اسلامی را مورد هجمه قراردادند.

دشتی تصریح کرد: توهین به مقدسات اسلامی ریشه در نگرش جریانی دارد که دین را از سیاست جدا می‌داند و مادی‌گرایی غربی را در جامعه نمایندگی می‌کند و اکنون در جریان انتخابات این جریان فرصت را غنیمت شمرده‌ و قصد دارند تفکرات خود در توهین به مقدسات را به جامعه القا کنند.

این کارشناس سیاسی در ادامه اظهار داشت: توهین به ساحت امام هشتم ع و شهدای مدافع حرم از ریشه‌های فکری جریان لیبرال و غرب‌زدگان داخلی است که امام راحل همواره از وجود آن‌ها نگران بودند و همواره تأکید می‌کردند که تا من زنده هستم اجازه نخواهم داد لیبرال‌ها بر مقدرات کشور مسلط شوند.

غلامحسین دشتی ادامه داد: جامعه اسلامی ما باید با روش‌های ارشادی نظیر نصیحت و امربه‌معروف و نهی از منکر و در جای دیگر باید با موضع‌گیری صریح در مقابله با اقدامات این جریان بایستند. این جریان در راستای منافع قدرت‌های استعماری که مرعوب آن شده‌اند برنامه‌های متعددی دارند.

وی تأکید کرد: اکنون همگان باید با بزرگداشت فرهنگ جهاد و شهادت که فرهنگی است که با پویایی جامعه اسلامی گره‌خورده است با موج توهین و هجمه به مقدسات اسلامی و جبهه مقاومت مقابله کنند زیرا امروز جبهه مقاومت خط مقدم حمایت و حراست از اسلامی و ارزش‌های اسلامی است.

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد تصریح کرد: جریان لیبرال مرعوب غرب با برخورداری از ثروت و پشتوانه قدرت به دنبال تهدید منافع ملی کشور است و خطر مهم آن است که ابتدا به توهین و جسارت به ساحت قدس ارزش‌های اسلامی می‌پردازد تا در فضای کم‌رنگ شدن ارزش‌ها کشور را در معرض تهدید قدرت‌های استکباری قرار دهد، از این نقطه‌نظر اصرار و جدیدت در محکوم نمودن این حرکت و مقابله با آن دارای اهمیت و مسئولیت مشترک همه نهادها و جریانات وفادار به اسلام، نظام و کشور است.

ارسال نظرات