کارکنان جانباز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند.
کد خبر: ۸۸۵۵۱۸۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
محمود باقری در این آیین با گرامیداشت روز جانباز، گفت: این روز فرصتی مغتنم برای تجلیل از یادگاران دفاع مقدس است که در مسیر دفاع از ارزش‌ها و خاک میهن تلاش کردند.

 

وی افزود: در همه نقاط دنیا از کسانی که روزی در جنگ حاضر بودند و به خاطر خاک و ناموسشان فداکاری کردند تجلیل می‌شود و با ساخت تندیس‌هایی از رشادت‌های آنها یاد می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان ما با عبور از تله‌های مین و سیم‌های خاردار در راه دفاع از کشور جانفشانی کرده و اعضای بدن خود را از دست می‌دادند.

باقری عنوان کرد: اگرچه امروز ممکن است تحت تأثیر یک سری القائات و فضاسازی کم رنگ و بوی آن رشادت‌ها کمتر باشد اما بی‌انصافی است ما که به صور مستقیم فداکاری رزمندگان‌مان را مشاهده می‌کردیم، آنها را بازگو نکنیم و به نسل‌های بعد انتقال ندهیم.

وی ابراز کرد: امنیت امروز کشور ما مدیون فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدا، جانبازان و مدافعان حرم است و اینکه امروز ما در کشوری زندگی می‌کنیم که اطراف آن آتش است و اکثر کشورهای پیرامون ما در حال مبارزه با تکفیری‌ها هستند اما کشور ما جزیره ثبات است مرهون رشادت آن عزیزان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما باید سپاسگذار حضور مقتدر جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه باشیم و از نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کنیم که با رشادت و جانبازی این امنیت را برای ما ایجاد کرده‌اند.

باقری با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ترکیه، عربستان، یمن، عراق، افغانستان و پاکستان شاهد حضور گروه‌های تکفیری و جنگ و خونریزی هستیم، گفت: شاید هدف اصلی ما باشیم و این ناامنی‌ها را ما باید تجربه می‌کردیم اما به یمن قدرت نظامی کشور هم‌اکنون امن‌ترین کشور خاورمیانه هستیم.

وی بیان کرد: امروز به این امنیت افتخار می‌کنیم و در حوزه گردشگری نیز این مطلب را به دنیا گفته‌ایم و گردشگرانی که به کشور ما وارد می‌شوند نیز به وجود این امنیت اذعان داشته و همواره آن را مطرح کرده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین با بیان اینکه جانباز به عنوان یک ایثارگر مظهر هدف، تلاش و تدواوم است، گفت: بدون‌شک کسانی که در این مسیر حضور یافته و توفیق جانبازی را به دست آوردند هدف بزرگی داشتند و بر این هدف اصرار کرده و در راه تحقق آن تلاش کردند تا بتوانند آن را به نسل بعد انتقال دهند.

فتاح محمدی با بیان اینکه جانبازان از تدوام فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ راهبردی حمایت کرده‌اند، افزود: تکریم ایثارگران و جانبازان، اصالت بخشیدن به آن هدف بزرگ و تقدیس رشادت آن عزیزان است.

وی بیان کرد: اساس این است که ما در این مسیر پایدار بمانیم، به طور قطع امروز اقتدار و قدرت سیاسی ما در سطح بین‌المللی مدیون فرهنگ ایثار و شهادت است و ایثارگران و جانبازان باید در همه شرایط به خود افتخار کنند که به این درجه بزرگ نایل آمدند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه ما نیز باید قدردان این عزیزان باشیم و باید تلاش کنیم فرهنگ ایثار و شهادت را برای حفظ هویت ایرانی و اسلامی خود حفظ کنیم.

ارسال نظرات