مدیر کمیته امداد شهرستان دلیجان گفت: طی سال گذشته مردم شهرستان دلیجان بیش از چهار میلیاردو 230 میلیون ریال زکات به کمیته امداد این شهرستان پرداخت کردند.
کد خبر: ۸۸۵۵۱۹۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزیغ علی‌اصغر نجفی مدیر کمیته امداد دلیجان با بیان اینکه زکات از واجبات مالی و عبادی است، گفت: اگر زکات اموال به موقع پرداخت شود بیشتر مشکلات اقتصای، فواصل طبقاتی و نیازهای مستمندان برطرف خواهد شد.

وی افزود: رفع مشکل نیازمندان و رشد اقتصادی با همراهی مردم در پرداخت زکات شدنی است لذا در این راستا پرداخت به موقع زکات نیازمند فرهنگ‌سازی جدی در جامعه بوده و زمینه ساز تامین امنیت و از بین رفتن فاصله‌های طبقاتی است.

مدیر کمیته امداد دلیجان تصریح کرد: سال گذشته مردم شهرستان دلیجان بیش از چهار میلیاردو 230 میلیون ریال زکات به کمیته امداد این شهرستان پرداخت کردند و این میزان زکات به منظور امور محرومان و عمرانی در همان مناطق جمع‌آوری شده هزینه شده است.

نجفی با اشاره اینکه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات دارای ثمرات زیادی است، گفت: کمیته امداد با همکاری روحانیون اقدام به جمع‌آوری این میزان زکات کرده که امیدواریم با حضور بیشتردر بین مردم و تبلیغ چهره به چهره زکات پردازان، افراد بیشتری به پرداخت این فریضه واجب تشویق شده و محرومیت کاهش پیدا کند.

مدیر کمیته امداد دلیجان خاطرنشان کرد: عده‌ای اطلاعات کمی نسبت به مسائل فقهی زکات دارند که در این زمینه مبلغان دینی می‌توانند آگاهی لازم را به این افراد ارائه کنند و پرداختن به این امر مهم چه در راستای تبلیغ باشد و چه در جمع آوری زکات هم ثواب داشته و هم کار درستی در جهت رشد اقتصادی انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات