همایش مصون‌سازی فرهنگی و اجتماعی به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد.

به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی، همایش مصون‌سازی فرهنگی و اجتماعی با سخنرانی دکتر عظیم دارایی، استاد دانشگاه، روانشناس و مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۵۱۹۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، همایش مصون‌سازی فرهنگی و اجتماعی با موضوع بیماری افسردگی، علل و عوارض آن در جامعه با حضور پایوران و سربازان سپاه ناحیه خرم‌آباد در حسینیه ثارالله ناحیه برگزار شد.

دکتر دارایی ضمن تبریک هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم در جمع پاسداران ناحیه خرم‌آباد، علائم افسردگی را بی‌حوصلگی، عدم تمرکز ذهنی، عدم انرژی کافی و خستگی، لذت نبردن از زندگی، بی‌اشتهایی و یا پراشتهایی و نیز تکرار موضوعی به‌دفعات در مغز برشمردند.
وی بابیان اینکه استرس در صدر عوامل ایجادکننده بیماری افسردگی به شمار می‌رود اظهار داشت: استرس یکی از عواملی است که باعث بر هم خوردن نظم اغلب دستگاه‌های بدن به‌خصوص قلب و مغز می‌شود. اگر استرس در شخصی به مقدار بیش‌ازحد زیاد و یا بیش‌ازحد کم وجود داشته باشد باعث اختلال در تعادل مواد شیمیایی مغز و نهایتاً بروز افسردگی می‌شود.
مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سپاه ناحیه خرم‌آباد افزود: تغذیه غلط نه‌تنها یکی از عوامل عمده بروز بیماری افسردگی است بلکه عامل بسیاری از بیماری‌های دیگر در انسان نظیر سرطان‌ها، زخم‌های دستگاه گوارش است به‌گونه‌ای که سایر بیماری‌ها به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم به نوع تغذیه شخص بستگی داشته و با آن ارتباط دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه افراد براثر مشکلات گوناگون به‌طور مقطعی غمگین و افسرده می‌شوند، بیان کرد: این بیماری در اغلب کشورهای صنعتی و رو به توسعه در حال افزایش بوده و بین اشخاص مختلف جامعه در سن‌های مختلف به‌خصوص سنین جوانی و سالمندی و به‌ویژه در میان زنان به درجات خفیف تا شدید مشاهده می‌گردد. زندگی ماشینی امروز و عدم برآورده شدن خواست‌ها و آرزوها عامل مهمی در پیدایش این بیماری است.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات