خبرهای داغ:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با صدور پیامی فرا رسیدن هفته هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ را به همه تلاشگران عرصه خدمت رسانی و امدادرسانی تبریک گفت.
کد خبر: ۸۸۵۵۲۲۶
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، سعید کنعانی در این پیام آورده است؛ هفته هلال احمر فرصت مغتنمی است برای تورق کتاب پر افتخار ایثار و فداکاری های فعالان عرصه خدمت رسانی و امدادرسانی و یاد آوری تلاشهای خالصانه و اقدامات صادقانه آن هایی که هدف مقدسشان تسکین الام بشری و کسب رضای خداوند متعال بوده است.

متن پیام مدیر عامل استان بدین شرح است؛

آدمیان، شاخه و برگ همند

کاین همه، از یک تنه آدمند

جمله برادر بهم و خواهریم

کاین همه از یک پدر و مادریم

شرط بود با همه یک رو شدن

درد بشر دیدن و دارو شدن

با سلام و تبریک شعبان المعظم و اعیاد خجسته آن 18اردیبهشت همزمان با دیگر کشورها در تقویم میهنمان به عنوان روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ نامگذاری شده است که به لحاظ ضرورت پرداختن به مقوله امداد و نجات و مباحث هلال احمر، این روز جهانی در متنهفته ای بنام هفته هلال احمر هر سال با برنامه های متنوعی گرامی داشته می شود.

امسال، نیروهای جمعیت هلال احمر در سرتاسر آذربایجان شرقی از ساحل همیشه سبز رود خروشان ارس گرفته تا دامنه های نشاط خیز سهند، از لب نمکین دریاچه ارومیه تا بلندی قافلان کوه میانه، انواع حوادث جاده ای، کوهستان، برف و کولاک، روستایی و سیلاب را تجربه کرده و از ره آورد این تجربه ارزشمند جان صدها گرفتاران و مصدومان رانجات داده و غنچه لبخند را بر لبان رنگ پریده چشم انتظاراننشانده اند.

هنوز تصویر تلاش های بی بدیل نجاتگران و تیم های واکنش سریع و امدادهواییدر روستاهای دورست از یادمان نرفته است که چگونه جوانان برومند این دیار، رخت راحت طلبی از تن برکنده و در کسوت نجاتگر به یاری مصدومان و گرفتاران از حوادث شتافتند و در سرمای استخوان سوز آذربایجان، گرمای خورشید عشق و همدلی را نثار همنوعان خود کردند.

چگونه می توان زبان به توصیف مجاهدت ها و تلاش های صادقانه امدادگران و خدمات خالصانه جوانان و داوطلبانی گشود که برابر آموزه های دین مبین اسلام، از بدو وقوع حادثه سیل مرگبار غله زار آذرشهر و چنار عجب شیر لحظه ای آرام و قرار نداشته و وجب به وجب بستر رودخانه ها و دشت هاي اطراف را به امید یافتن پیکر های مفقودی سیل 25 فروردین ماه می گردند و امروز بیش از 120 تن از نجاتگران با توسل بر ائمه اطهار و موالید شعباندر جستجوی آخرین مفقودی بودند که در حین تنظیم این پیام، خبر پیداشدن تنها پیکر باقیمانده از سیل 25 فروردین ماه غله زار آذرشهر توسط نجاتگران خدوم هلال احمر که متعلق به یک دختر بچه 22 ماهه بود موجی از شادی توام با حزن و اندوه را در میان نجاتگران پدید آورد و همه را از نگرانی و چشم به راهی نجات داد. درود بر همت بلند و وحدت و شرف مثال زدنی تان باد.

امسال همزمانی هفته هلال احمر با شعبان المعظم و اعیاد خجسته شعبانیه و هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم بیش از پیشبر عزت و عظمت آن افزوده و دل های نجاتگران را بشوق دیداربزرگ منجی عالم بشریت لبریز از شور و اشتیاق کرده است.

هفته هلال احمر در واقع فرصت مغتنمی است برای تورق کتاب پر افتخار ایثار و فداکاری های فعالان عرصه خدمت رسانی و امدادرسانی و یاد آوری تلاش ها و اقدامات بشر دوستانه مردان و زنان بزرگی است که هدف مقدسشان تسکین آلام بشری و کسب رضای خداوند متعال بوده است .

اینجانب بر حسب وظیفه هفته هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را به همه فعالان عرصه امداد و نجات و خدمت رسانی، نجاتگران، امدادگران، داوطلبان، جوانان، پزشکان و همه کسانی که دل درگرو خدمت دارند تبریک گفته، عزت و سعادت و بالندگي همه عزیزان را در جهت خدمت به همنوعان از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.

سعید کنعانی /مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی

ارسال نظرات