مهمترین رکن در سپاه و بسیج تقوا و ایمان میباشد که زمینه شهادت و از جان گذشتگی و ایثار را که جزو مجاهدان فی سبیل ا... است رواج میدهد.به همین مناسبت پاسدار و بسیجی دلاور ،با ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند بزرگ و با داشتن تعلیم و تعلم و تعمق ایثار و بزرگی را در خود به اعتماد نفس بالا رسانده و این ایثار و بزرگی باعث شد تا در 8 سال جنگ تحمیلی با پیروی از فرمایشات رهبر کبیر انقلاب و مولایمان مقام معظم رهبری (مدظه العالی)به پیش برود.
کد خبر: ۸۸۵۵۲۹۳
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام ملک، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام سجاد(ع)، به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه در گفتگو با بسیج گفت: شهید مطهری (ره)متفکر و استاد دانشگاه بود که توانست پیوند عمیق حوزه و دانشگاه را رقم بزند و با وجود تفکر ناب اسلامی و تاثیر پذیری از قرآن و روایات عصر بیداری اسلامی را با شورای انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی (ره) رقم زدند.
 
 شهید مطهری با تاثیر پذیری از قرآن و روایات، عصر بیداری اسلامی را با شورای انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی (ره) رقم زدند
وی مطرح کرد: این بیداری باعث شد تا مسلمانان و کشورهای تحت حمایت استکبار از خواب غفلت بیدار و با تاسی از قرآن و نهضت روشنگری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلام را در تمامی عرصه ها به ویژه در دنیا و کشورهای غربی رواج دهند.
 
حجت الاسلام ملک افزود: متفکر شهید استاد مرتضی مطهری آنچنان در بیان استراتژیک دینی قوی بود که توانست اسلام ناب را در سطح جوامع مسلمانان اعم از شیعه و سنی رواج دهد و نهضتی را بوجود بیاورد که امروز شاهد آن هستیم به رهبری حضرت آقا تمامی مسلمانان بیدار و در مقابل ظلم و ستم به شدت ایستادگی مینمایند این همان تاسی از قیام عاشورای حسینی (علیه السلام)است.
 
وی دلیل نامگزاری هفته سپاه و بسیج را به نام  عقیدتی سیاسی همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری عنوان کرد: مهمترین رکن در سپاه و بسیج تقوا و ایمان میباشد که زمینه شهادت و از جان گذشتگی و ایثار را که جزو مجاهدان فی سبیل ا... است رواج میدهد.به همین مناسبت پاسدار و بسیجی دلاور ،با ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند بزرگ  و با داشتن تعلیم و تعلم و تعمق ایثار و بزرگی را در خود به اعتماد نفس بالا رسانده و این ایثار و بزرگی باعث شد تا در 8 سال جنگ تحمیلی با پیروی از فرمایشات رهبر کبیر انقلاب و مولایمان مقام معظم رهبری (مدظه العالی)به پیش برود.پاسدار در یک دست اسلحه که معنای آن این است با جان و دل از جامعه اسلامی خود دفاع میکنم و با دست دیگر عنوان مینماید در کنار ایثار و فداکاری پیرو مکتب قرآن و ائمه اطهار میباشم.به همین مناسبت این روز را روز عقیدتی سیاسی و با بصیرت برای پاسداران سبز پوش شکل گرفته است.

وی در خصوص مطالعه آثار شهید مطهری برای پاسداران و بسیجیان تاکید کرد:با توجه به پیشروی علم و اندیشه امروزی میتوان همچنان که امام راحل فرمودند بدون استثنا کتابهای شهید مطهری مفید و موثر هستند از جهت پاسخ به شبهات که حرف امروز جامعه را میزند و تمامی شبهات را پاسخ میدهد میتوان استفاده نمود و تاثیر آن در روحیه جهاد و تقوا و ایمان و گرایش شدید برای اسلام ناب را در یک پاسدار و هر فردی با مطالعه این کتاب به وجود می آورد.

حجت الاسلام ملک در پایان گزارشی از عملکرد عقیدتی سیاسی ناحیه امام سجاد را بیان کرد:
1-برگزاری جلسات اعتقادی و معنوی در خصوص روز و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه ما بین الصلاتین و جلسه شورای فرماندهی و صحبت و بیان پیام در خصوص زندگی و تفکر و روشنگری شهید مطهری در بین پاسداران و نیروهای وظیفه ناحیه
2-دیدار با امام جمعه محترم کرج در خصوص هفته عقیدتی سیاسی در سپاه
3-دعوت از شاگرد شهید استاد مطهری حاج آقای شریعتی و ارائه مطالب خود در خصوص روشنفکری مطهری و مسائل جاری روز
4-اهداء جوائز به مربیان و اساتید و تمامی کسانی که در عرصه عقیدتی سیاسی فعالیت چشمگیری داشته اند.
5-غبار روبی شهدا در امامزاده محمد(ص)بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی
6-بیان و معرفی کتاب امام شناسی شهید مطهری در بین پاسداران و اهداء جوائز به این عزیزان
 
 
 
خبرنگار: فرهادی
 
 


ارسال نظرات
پر بیننده ها