حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در مراسم گرامیداشت مقام معلم:
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی خطاب به دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، گفت: بدانید چه شغلی دارید و این کار خود را با هیچ چیز در دنیا عوض نکنید، من یک ساعت معلمی را با چهار سال نمایندگی مجلس، عوض نخواهم کرد.
کد خبر: ۸۸۵۵۳۶۳
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در مراسم گرامیداشت مقام معلم که به همت دانشجومعلمان مرکز بهشتی دانشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، معلمی را شغل خداوند برشمرد با بیان اینکه ثروتمندترین افراد، معلمان هستند، تصریح کرد: تمام افرادی که پول، ماشین و برج دارند با جمادها سر و کار دارند و این معلمان هستند که با مغز نسل نو در ارتباط هستند و  لذا از ثروتمندترین افراد محسوب می‌شوند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه معلمان 5 کار مهندسان را انجام می دهند، ادامه داد: تصور کنید یک ماشین چگونه ساخته می‌شود؛ مهندسان اول معدنی را کشف می‌کنند، مواد را استخراج می‌کنند، آن مواد را ذوب می‌کنند، قطعه سازی کرده و در آخر قطعات را به هم متصل می‌کنند.

وی اضافه کرد: شغل اصلی معلمان کشف انسان‌هاست و در قرآن بارها آمده است که انسان‌ها خودشان را کشف کنند زیرا اشرف مخلوقات هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی خطاب به دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، گفت: بدانید چه شغلی دارید و این کار خود را با هیچ چیز در دنیا عوض نکنید و من یک ساعت معلمی را با چهار سال نمایندگی مجلس عوض نخواهم کرد.

این استاد اخلاق با بیان اینکه خودتان را کشف کنید، ادامه داد: در اسلام، فارغ‌التحصیل نداریم، مطالعات فرا درسی داشته باشید و مهارت‌های لازم معلمی را فرا گیرید.

وی با بیان اینکه کمر بسته‌ام تا خاک آموزش و پرورش را تغییر دهم، تصریح کرد: دانش‌آموزان 12 سال درس می خوانند بدون آنکه مهارتی فرا گیرند و متاسفانه در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هیچ مهارتی به جوانان و نوجوانان نمی‌آموزند و فلج هستند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در خصوص دانشگاه فرهنگیان، گفت: در این دانشگاه بالاترین مغزها باید بیاید زیرا در دانشگاه فرهنگیان انسان‌ها ساخته می‌شوند و معلمی یک خلصت است و باید با محبت بر دل‌ها حکومت کرد.

وی در پایان سخنان خود خطاب به دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: سواد تمامش در مدرک نیست، به درس‌های دانشگاه قانع نشوید؛ لقمه حلال بر تعلیم و تربیت موثر است و شغلتان را با هیچ چیز عوض نکنید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات