شهید فارسی مهمان شهید میرحسینی شد

پیکر «فرمانده شهید» در زاهدان تشییع شد

پیکر فرمانده هشت سال دفاع مقدس صبح امروز بر دستان مردم شهید پرور سیستان و بلوچستان تشییع شد
کد خبر: ۸۸۵۵۳۷۴
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان :
پیکر مطهر سردار شهید حاج «محبعلی فارسی»، فرمانده گردان « ۴۰۹ حمزه سیدالشهدا» سیستان و بلوچستان در دوران دفاع مقدس که ظهر سه شنبه پس از تحمل سال‌ها درد و رنج حاصل از عوارض شیمیایی دوران دفاع مقدس به ملکوت اعلا پیوست، پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، مسئولین استانی و کشوری، سردار حاج قاسم سلیمانی و اقشار مختلف مردم شیعه و سنی استان از مقابل مصلای قدس به سمت گلزار شهدای زاهدان تشییع شد.

همچنین طبق برنامه ریزی انجام شده مراسم روز سوم این شهید والامقام در زاهدان، مراسم روز پنجم در زابل و مراسم عزاداری روز هفتم هم در ایرانشهر برگزار می شود.

سردار محبعلی فارسی در سال۱۳۳۸ در زابل به دنیا آمد، او یک معلم بود و از آغاز جنگ تحمیلی تا پایان آن در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور فعال داشت.

وی تقریبا از هر عملیاتی زخمی به تن داشت و دو بار در عملیات «خیبر» و «والفجر۸ » شیمیایی شد ولی همچنان به مبارزه ادامه می داد تا اینکه چند روز بعد از پذیرش قطعنامه در سال ۶۷ اسیر شد و با جانبازی ۷۰ درصد و انواع ترکش ها دو سال در اسارت بود.

وی پس از تحمل ۲۷ سال درد و رنج حاصل از عوارض شیمیایی ظهر سه شنبه و در سالروز ولادت با سعادت امام سجاد(ع) و همزمان با روز معلم در حالی شهید شد که علم حضرت ابوالفضل عباس(ع) او را در برگرفته بود
پیکر سردار شهید محبعلی فارسی فرمانده هشت سال دفاع مقدس صبح امروز بر دستان مردم شهید پرور سیستان و بلوچستان تشییع شد.

 

 قابل ذکر است شب گذشته مراسم وداع با این شهید بزرگوار در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد

ارسال نظرات
آخرین اخبار