نماینده ولی‌فقیه در لرستان :

حضور در جهاد فی سبیل الله نشان از زنده‌بودن سپاه دارد/ مطیع رهبری بودن در انتخابات نمونه‌ای از سرمایه اجتماعی است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: زنده‌بودن سپاه به این است که در عرصه جهاد فی سبیل الله حاضر است روزی در 8 سال دفاع مقدس و امروز نیز در دفاع از حرم اهل‌بیت حاضر است.
کد خبر: ۸۸۵۵۳۸۱
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در مراسم تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی که در مسجد سپاه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد، ضمن تبریک ایام شعبانیه و روز پاسدار و جانباز اظهار داشت: از مسائل مهمی که اساس تشکیل سپاه بوده معنویت است و زمانی که بحث تشکیل سپاه مطرح بود امام خمینی (ره) به دنبال این بود که نیروهای این نهاد مقدس بر پایه معنویت باشند و طبیعتاً این نهاد همواره نیازمند رشد معنویت است.

وی در رابطه با عوامل رشد معنویت به خطبه 182 امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: این خطبه به خداشناسی اشاره دارد و برخی بزرگان تعابیر مختلفی در مورد این خطبه دارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بیان کرد: یکی از ویژگی‌های سپاه از اول انقلاب تاکنون این بوده که سپاه در صراط مستقیم است و با توجه به فراز و نشیب‌های مختلف در این بیش از 30 سال مسیر انحرافی نداشته است.

ایستادگی بر حق ازجمله ویژگی‌های سپاه است

وی با اشاره به اینکه ایستادگی بر حق ازجمله ویژگی‌های سپاه است، عنوان کرد: مجموعه سپاه در جناح‌های مختلف قرار نگرفت و با فشاری برحق، حق را زنده کردند.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه هر عرفانی که بر اساس قران نباشد کاذب است، تصریح کرد: اولین عامل رشد معنویت در تلاوت و انس باقران است و بنا برای قران در سپاه باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشد و در برنامه‌های عقیدتی قرآن مدنظر باشد.

وی بابیان اینکه شهید مطهری اولین شهید راه مبارزه با نفاق بوده، عنوان کرد: دلیل اینکه افکار شهید مطهری صد درصد صحیح بوده چون برخاسته از قران است، قران کتاب هدایت، صراط مستقیم، معنویت، روحانیت و دیانت است.

انس با قرآن دلیل سلامت سپاه است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه سلامت سپاه در این است که باقران انس بگیرد، تصریح کرد: اساس کار باید بر اساس قران باشد و اگر از قران فاصله بگیریم منحرف‌شده‌ایم.

وی بابیان اینکه راه عرفان آسان است اما ما سخت می‌گیریم، عنوان کرد: عوامل رشد معنوی انس باقران، پایبندی به واجبات و ارزش‌ها، جهاد درراه خدا، تبعیت، اطمینان و اعتقاد به رهبری، زنده کردن سنت‌های الهی را در درون و دور کردن خرافات است.

جلوگیری از رواج خرافات در سپاه باید صورت گیرد

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه یکی از کارهایی که عقیدتی در سپاه باید رصد کند این است که مبادا خرافات در سپاه رواج پیدا کند، عنوان کرد: جهاد مقابله با نفس، جهاد مبارزه با دشمن و جهاد کبیر جهادهایی است که درراه خدا صورت می‌گیرد.

جهاد کبیر سبب رشد معنوی می‌شود/ ورود سپاه به این عرصه‌ها دخالت نیست

وی با تأکید بر اینکه حضور درصحنه ازجمله جهادهایی است که سبب رشد معنوی می‌شود، بیان کرد: حضور درصحنه انقلاب وظیفه بوده و امروزه نیز ایستادگی در مقابل جنگ نرم و نفوذ دشمن نیز وظیفه است که ورود سپاه به این عرصه‌ها دخالت محسوب نمی‌شود.

حضور در جهاد فی سبیل الله نشان از زنده‌بودن سپاه دارد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: مقام معظم رهبری فرمودند سپاه همیشه زنده است و پیر نمی‌شود سپاه نو وزنده است و در راستای این سخن زنده‌بودن سپاه به این است که در عرصه جهاد فی سبیل الله حاضر است روزی در 8 سال دفاع مقدس و امروز نیز در دفاع از حرم اهل‌بیت حاضر است.

اعتقاد به رهبر نماد ولایت مداری است/اوج معنویت در دل‌بستگی به ولایت است

وی بابیان اینکه بدانید که معنویت کامل نیست مگر اینکه عبادت و جهاد را باهم انجام دهند چراکه اوج معنویت در جهاد است، خاطرنشان کرد: هرگاه ما به رهبر اعتقاد داشته باشیم و رهبر خود را باور کنیم ولایت مداری می‌شود و باید کاری کنیم که جامعه به رهبر اطمینان داشته باشند و امروز خدا را شکر می‌کنیم که مردم ما به رهبری اطمینان دارد و اگر این اطمینان از بین برود خطرناک است و سپاه سخن رهبری را وظیفه و تکلیف خود می‌دانند و معنویت نیز در همین است.

میرعمادی خاطرنشان کرد: اوج معنویت در خودخواهی، فاصله گرفتن نیست بلکه در تبعیت و دل‌بستگی به ولایت است.

اعتماد متقابل رهبر و مردم یک سرمایه اجتماعی است/ مطیع رهبری بودن در انتخابات نمونه‌ای از سرمایه اجتماعی

وی گفت: امروز مردم ایران اطمینان دارند که رهبر آن‌ها مصلحت مردم را می‌خواهد و سخن رهبر برای صلاح دنیا و آخرت آن‌ها است و این اعتماد مردم به رهبری و اعتماد رهبری به مردم یک سرمایه اجتماعی است که نمونه‌ای از این اعتماد انتخابات است وقتی رهبر از انقلابی‌ها و غیرانقلابی‌ها می‌خواهد پای صندوق‌های رأی آینده و مردم نیز انجام می‌دهند بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بابیان اینکه هوشیاری و تبعیت شما نیروهای سپاهی سبب شده سپاه در همه زمینه‌ها بدرخشد، بیان کرد: نیروهای سپاه اعتماد و اطمینان به رهبری دارند و تبعیت از ولایت رهبری تبعیت کورکورانه نیست بلکه تبعیت قلبی و اعتقادی است که این تبعیت معنویت می‌آورد.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات