فرمانده سپاه کردستان گفت: استان کردستان از ظرفیت امنیت قابل قبول، بااهمیت و پایان ناپذیر و مطمئن مردمی برخوردار است و مردم استان خودشان را صاحب این امنیت می دانند و از آن حفاظت می کنند.
کد خبر: ۸۸۵۵۳۹۱
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمد حسین رجبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته پاسدار ضمن تبریک این ایام و هفته عقیدتی در سپاه اظهار داشت: اهمیت و جایگاه فعلی سپاه برای همگان روشن است.


فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه سپاه مولود انقلاب است؛ گفت: جایگاه قدرت تاثیرگذاری سپاه در جهان شناخت شده است و همه حتی دشمنان نیز به آن اذعان دارند.


وی افزود: سپاه، پاسدار انقلاب اسلامی است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جهت اهداف انقلاب تشکیل شد و رشد سازمانی پیدا کرد و قبل از غائله های قومی و جنگ تحمیلی رسالت خود را در دفاع از ارزشهای نظام اسلامی نشان داد.


رجبی با بیان اینکه سپاه حضور تعیین کننده در دفاع مقدس داشت و با ساماندهی، اعزم و آموزش نیروهای بسیج مردمی وظایف خود را انجام می داد؛ گفت: جنگ تحمیلی طراز برجسته در تاریخ کشور است که مشارکت گسترده و تاریخی نیروهای مردمی و بسیج موجب پیروزی در آن شد.


وی به برشمردن اقدامات سپاه در بعد کلان پرداخت و اظهار کرد: دیگر نقش سپاه نقش غیر قابل انکار در حوزه نرم و فرهنگی، امداد خدمت رسانی، اقدامات موثر به سایر ارگان ها و ادارات است و در سیل اخیر مناطق غرب کشور شاهد حضور نیروهای بسیج و سپاه جلوتر از سایر نهادها بودیم زیرا که سپاه برگرفته از نیروهای مردمی و انقلابی است هر چند که ممکن است این اقدامات از وظایف ذاتی این نهاد انقلابی نباشد.


وی عنوان داشت: اکنون نیز شاهد نقش سپاه در جاهای دیگر همانند نقش مستشاری و کمک به نهضت های آزادی بخش در خارج از مرزها می باشیم.


فرمانده سپاه کردستان در ادامه با اشاره به اقدامات سپاه در استان، برقراری امنیت را جزو این اقدامات عنوان کرد و افزود: در استان کردستان از ظرفیت امنیت قابل قبول، بااهمیت و پایان ناپذیر و مطمئن مردمی برخورداریم و مردم کردستان خودشان را صاحب این امنیت می دانند و از آن حفاظت می کنند.


وی در وضعیت کنونی و ناآرام منطقه و جهان داشتن امنیت را اقتدار عنوان کرد و گفت:مهمترین وظیفه سپاه استقرار برقراری امنیت،توسعه و آبادانی است.


وی کنترل مرزهای داخل و بیرون از استان را از وظایف سپاه استان بیان داشت و افزود: ضمن اینکه سپاه در این مورد اقدام مستقیم انجام می دهد از ظرفیت نیروهای انتظامی هم بهره مندیم، فلذا باید از اقدامات دشمن و مزدوران در جهت بهم زدن امنیت غافل نشد و هوشیار بود.


سردار رجبی در ادامه سخنان خود به اقدامات سپاه کردستان در حوزه فرهنگی اشاره و اظهار کرد: در این حوزه سپاه هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم دخیل است که برگزاری اخیر کنگره شهدای دانشجو ازز جمله این اقدامات بود که هدف برنامه فرهنگی و برای تمام اقشار بسیج، عموم مردم و خانواده های پاسداران استان بود.


فرمانده سپاه بیت المقدس با بیان اینکه در اواخر هفته گرامیداشت سپاه هستیم، گفت: برخی اقدامات و برنامه ها به این مناسبت در استان انجام شده و مابقی نیز در روزهای آینده در دستور کار است که سرکشی از خانواده معظم شهدا، اعزام اکیپ درمانی به مناطق محروم و از همه مهمتر افتتاح 20 پروژه محرومیت زدایی شامل خانه عالم، خانه بهداشت؛ مسجد و راه روستایی از این جمله می باشد.


ماموریت سپاه در حوزه توسعه،محرومیت زدایی و سازندگی است


سردار رجبی با بیان اینکه از دیگر ماموریت های سپاه در حوزه توسعه،محرومیت زدایی و سازندگی است، گفت: سپاه کردستان این اقدامات را در قالب ساختار کلی با عنوان قرارگاه پیشرفت و آبادانی شروع نموده و روند رو به رشدی را دارد.


وی ابراز کرد: علی رغم اقدامات دولت های قبلی و فعلی محرومیت در استان زیاد است و آنچه که باید برای رفع این محرومیت انجام شود نشده است و رفع این عقب ماندگی نه تنها برعهده سپاه بلکه نیازمند عزم ملی و جدی است.


وی سطح کار سپاه را در حوزه محرومیت زدایی در اقدامات برزمین مانده و برای اقشار ضعیف مردم بیان داشت و افزود: استان کردستان به عنوان پایلوت کشوری قرارگاه پیشرفت و آبادانی انتخاب شده با تلاش های سپاه استان دهستان های بیشتری نسبت به سایر استان در این طرح قرار گرفته اند.


وی افزود: هدف از اجرای برنامه‌های این قرارگاه حضور در روستاهای محروم استان است که بیش از 1000 روستای استان هدف اجرای این طرح هستند.


قرارگاه پیشرفت و آبادنی کردستان در سه ضلع مردم،سپاه و ادارات دولتی


سردار رجبی اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادنی در کردستان را شامل سه ضلع مردم،سپاه و ادارات دولتی خواند و افزود: حضور مردمی به صورت هسته های جهادی در روستاها تشکیل شده است و ادارات دولتی نیز باید تمام تلاش خود را در این راستا بنمایند.


فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر در ادامه با بیان این مطلب که در استان کردستان مشکل توسعه داریم به طرح سوال از مسولین استانی پرداخت و گفت: آیا برای توسعه متوازن و دراز مدت در استان فکری اندیشده اید؟


وی خاطر نشان کرد: مسولین باید برای توسعه و پیشرفت استان سند چشم انداز توسعه در دراز مدت را تشکیل دهند و هرچند سال یکبار نیز به نتیجه گیری اقدامات بپردازند.


داشتن مشارکت بالا و انتخاب اصلح در انتخابات

سردار رجبی در پایان با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا، گفت: مردم استان کردستان با مشارکت بالا و انتخاب اصلح خود همانند سالهای گذشته علی رغم سیاه نمایی ها دشمن در انتخابات حضور می یابند و بعد از نوبت مسئولین است که در توسعه استان و رفع مشکلات مردم به وظیفه خود عمل نمایید.

ارسال نظرات