رئیس‌کل دادگستری استان لرستان گفت: ، قوانین غیرثابت متزلزل و دست‌وپا گیر است که به صنعت کشور ضربه زده است
کد خبر: ۸۸۵۵۴۳۶
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، جعفر بدری در اختتامیه پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه اظهار داشت: طرح‌هایی که ارائه می‌شود را در بلندمدت نمی‌توان عملی کرد، آنچه بخش صنعت را گرفتار کرده قوانین غیرثابت، متزلزل و دست‌وپا گیر است که به صنعت کشور ضربه زده است.

وی افزود: سال‌های سال به‌ویژه بعد از تحریم‌ها حصار اقتصادی سبب شد بسیاری از دستگاه‌ها پروژه‌های خود را به دانشگاه بدهند تا گره‌گشایی از صنعت داشته باشیم.

بدری گفت: بحث رقابت‌پذیری در صنعت بسیار مهم است، در سال‌های اخیر بر اساس تحقیقاتی که انجام شد ظرفیت‌ها برای کار اقتصادی در استان لرستان بسیار و از طرفی فقر و بیکاری نیز در استان فراوان است بااین‌وجود تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم.

وی بیان کرد : باوجود منابع آب، طبیعت، امکانات و نیروی انسانی خوب در استان چرا تاکنون به نتیجه مطلوب در بخش صنعت و کشاورزی نرسیده‌ایم که در این راستا سعی شده جلساتی در کمیته قضایی حمایت از سرمایه‌گذاری تشکیل و موانع را برطرف کنیم تا صنعت‌گر و سرمایه‌گذار با شرایط آسان بتواند کار کند.

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان تصریح کرد: دو عامل مهم صنعت استان را دچار تزلزل کرده است ؛ رقابت‌پذیری بخش صنعت مهم است، چرا صنعت سیمان لرستان هرروز با مشکل مواجه است و روزی نیست که مشکلات آن به محاکم قضایی نرسد.

وی گفت : بحث پژوهش یکی از جهات اصلی مشخص کردن اولویت‌ها است و باید اولویت‌ها را در راستای کارخانه پارسیلون، صنعت نساجی و پوشاک مشخص کنیم.

بدری عنوان کرد: معقول نیست در کشوری که منابع فراوان، امکانات، استعداد و نیروی کار جوان دارد ولی قیمت تمام‌شده کالای این کشور از ترکیه بالاتر باشد.

وی افزود: عده‌ای می‌گویند مبارزه با قاچاق کالا، اما باید گفت وقتی کسی کالایی وارد می‌کند می‌داند با ورود آن سود بیشتری می‌برد؛ قوانین سخت‌گیرانه در راستای مبارزه با قاچاق کالا به نتیجه مطلوب نرسیده است.

انتهای پیام/ز

ارسال نظرات