عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: حضرت علی(ع) در مدت چهار سال حکومت خود، با اینکه سه سال بر ایشان تحمیل شد، کاری کردند که در مناطق تحت کنترل ایشان، گرسنه ای نبود.
کد خبر: ۸۸۵۵۴۴۰
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز گذشته در نشست دولت اسلامی که در دانشگاه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد برگزار شد به شاخصه‌های دولت اسلامی و وظایف مسئولین اشاره کرد.

 وی با اشاره به اینکه به دولت اسلامی توجه کنیم، بیان کرد: اگر به مصداق‌ها کار نداریم به معیارها توجه کنیم.

 رحیم پور ازغدی گفت: دولت اسلامی با دولت‌های دیگر اشتراکاتی دارد، خطاهای بشری در هر دولتی پیش می‌آید، باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که کمترین خطا پیش آید و اگر پیش آمد، برای علاج آن اقدام کنیم.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: افرادی در زمان جبهه بودند و بعد 30 سال تغییر کردند و بسیاری هم پاک ماندند که این پاکی ارزش دارد؛ چرا که این جهاد اکبر است و بعد گذشت سال ها پاک ماندن سخت است.

 

وی بیان کرد: اگر توانستید در عرصه اقتصادی و سیاسی پاک بمانید، هر روز پاداش مجاهد دارید. اگر در وسط بازار باشید و حق انسانی را ضایع نکنید، این ارزش دارد.

 

دولت اسلامی صفر و صدی نیست

 

رحیم پور ازغدی با بیان این که دولت اسلامی صفر و صدی نیست، گفت: ائمه اطهار(ع) صد بودند و تقریبا کسی هم صفر نیست؛ چرا که بدترین انسان ها هم، کار و حرف خوبی در زندگی داشته اند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه برخی مسئولین در مواردی تجدید شدند، افزود: راجع به دولت اسلامی چطور باید قضاوت کنیم؟ به طور نمونه برای انسان مؤمن به لحاظ اخلاقی 30 صفت را می‌شمارند، اینکه حسود و خسیس نباشد و بخشنده باشد و دروغ نگوید. هر انسانی خودش را می شناسد که چه خصوصیاتی دارد.

 

رحیم پور ازغدی گفت: انسان جواد، بخشنده است و هر چه دارد با دیگران تقسیم می‌کند و از حقوق خود می‌گذرد و به دیگران می دهد.

 

وی بیان کرد: راجع به دیگران قضاوت نکنید، متاسفانه در خلقیات ما است که یک مساله‌ای را در یک مقطعی شنیده‌ایم، آن را تعمیم می‌دهیم و مطلق می‌گوییم. اسلام توصیه می‌کند که حریم دیگران را حفظ کنید، تجسس در زندگی خصوصی افراد حرام است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نسبت به دیگران حسن ظن داشته باشیم، حسن ظن با ساده لوحی متفاوت است، باید ضریب هوشی داشته باشید و ساده لوحی نکنید. هیچ وقت از جهنمی یا بهشتی بودن کسی مطمئن نباشید، شاید در لحظات آخر برگردد؛ بنابراین هیچ گاه درباره کسی قضاوت نکنیم، اما موضع گیری کنیم.

 

اسلامی بودن دولت، بستگی به علم و عمل آن دارد

 

رحیم پور ازغدی گفت: جمهوری اسلامی از جهتی اسلامی است و از جهتی باید اسلامی شود؛ هر چه درجه علم و عمل بالاتر باشد، آن دولت اسلامی تر است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به شاخصه دولت اسلامی اشاره کرد و افزود: هیچ کس در هیچ سطحی از حاکمیت حق ندارد، بدون علم اظهار نظر کند. هر کسی در هر موردی که به کل جامعه مربوط می شود اگر بدون علم و آگاهی حرفی بزند، صدمات دارد.

 

وی بیان کرد: برخی جملات که در مناظرات انتخاباتی گفته می شود، جملات خطرناکی است. عده ای با پز روشنفکری، نواندیشی و مقدس مابی مساله درجه یک اسلامی را درجه سه می‌کنند یا درجه سه را درجه یک می کنند. این افراد هم خود سقوط و هم مردم را منحرف می‌کنند.

 

کسی حق ندارد بدون علم اظهار نظر کند

 

رحیم پور ازغدی با خاطرنشان کردن این که اظهار نظرها باید مسئولانه باشد، گفت: عده ای به اسم دین در جامعه حرف می زنند، در حالیکه علم ندارند. برخی درباره قرآن حرفی می زنند که وقتی می گویی ادله آن چیست؟ نمی تواند ادله ارائه کند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برخی افراد درباره انقلاب اسلامی قضاوت می‌کنند و دولت اسلامی نباید اجازه دهد که هر آدم متحجر، روشنفکر نمای ظاهر نو اندیش، حرفی بزند.

 

وی با اشاره به آیه  «وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ »بیان کرد: یک عده تفقه در دین کنند و بعد مردم و جامعه را انذار دهند و به سوی مردم برگردند و به مناطق فقیر نشین بروند و میان مشکلات باشند.

 

رحیم پور ازغدی گفت: افرادی را داریم که در جبهه جنگ نبودند و در زمان انقلاب هم نبودند، بعد 30 سال است که مسئول هستند!

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که مسئولین باید در میان مردم باشند، افزود: پیامبران با تمام عظمت خود بین فقرا بود و به نفع آن ها موضع گیری و از جان گذشتگی می کردند.

 

وی بیان کرد: اگر کسی ارزش های اسلامی را باور ندارد و احکام اسلام را مسخره می کند، نگذارید مدیر شود. حکومت امانت است و کسی مالک آن نیست و باید پاسخ گو باشد؛ بنابراین کسی که حکومت را امانت نمی داند، نگذارید رئیس شود.

 

رحیم پور ازغدی با طرح این پرسش که حکومت چگونه با مردم حرف بزند، گفت: اگر به احساس و شعور مردم احترام نگذارید، به حرف شما گوش نمی کنند. نباید مردم را خسته و دل زده کنید؛ چرا که اگر دل مردم زده شود، درست ترین حرفی را هم که بزنید، گوش نمی کنند.

 

رضایت خداوند در تامین حقوق مردم است

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: رضایت خداوند در تامین حقوق مردم است. اگر مسئولی می خواهد بداند که خداوند از او راضی است، باید ببیند آیا مردم هم از او راضی هستند؟

 

وی با اشاره به این که حکومت حضرت علی(ع) بزرگترین حکومت جهانی بود، بیان کرد:حضرت علی(ع) در مدت چهار سال حکومت خود، با اینکه سه سال بر ایشان تحمیل شد، کاری کردند که در مناطق تحت کنترل ایشان، گرسنه ای نبود.

 

رحیم پور ازغدی گفت: مسئولین دولت اسلامی مخفیانه کارهایی نکنند که اگر لو رفت، شرمنده شوند؛ چرا قرارداد محرمانه امضا می شود و مردم نباید بدانند، چطور دشمن می داند، مگر مردم نامحرم هستند؟

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امام خمینی(ره) تصمیمات را به مردم اعلام می کردند، درباره بنی صدر و جنگ، مسائل را می گفتند، مقام معظم رهبری نیز تصمیمات را به مردم می گویند.

 

وی به معیار دولت اسلامی اشاره و بیان کرد: دولت اسلامی، دولتی است که مردم ثناگوی آن هستند و مسئولین به گونه ای خدمت کنند که اگر رفتید، در خاطره ها شیرین باشید.


ارسال نظرات