رزمندگان، شهدا و جانبازان مدال افتخار کشور هستند و در دوران دفاع مقدس با جانفشانی‌های خود کشور را به صورت کامل حفظ کردند.
کد خبر: ۸۸۵۵۴۷۸
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان در مراسم دیدار خادمان شهداء، جانبازان و ایثارگران ضمن تبریک گویی به مناسبت ولادت با سعادت امام حسین(ع) و علمدار کربلا، با اشاره به اینکه جانبازان نشانه‌های مجد و عظمت و افتخار انقلاب اسلامی هستند، گفت: جنگ جهانی به این مفهوم است که در آن همه دنیا به صورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر می‌شوند و مصائب جنگ به همه دنیا صدمه می‌زند. با این اوصاف می‌توان گفت که جنگ جهانی سوم به واقع در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد.

حضرت آیت الله علی خاتمی افزود: کشورهای بسیاری در جنگ ایران و عراق به صدام کمک می‌کردند به همین دلیل نمی‌توان گفت که جنگ فقط بین ایران و عراق بود بلکه در این جنگ کشوهای بسیاری از طرق مختلف همچون رساندن اسلحه و مهمات جنگی عراق را یاری می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در پایان جنگ از 17 کشور اسیر جنگی داشتیم، اظهار داشت: با این حال اگر تاریخ کشورمان را از دوره‌های دوری چون دوران هخامنشیان تاکنون مطالعه کنیم متوجه می‌شویم که در هر نبردی بخشی از کشورمان کاسته شده و رفته رفته نقشه کشور کوچک و کوچک‌تر شده است اما رزمندگان، شهدا و جانبازان در دوران دفاع مقدس با جانفشانی‌های خود کشور را به صورت کامل حفظ کردند.

امام جمعه زنجان اضافه کرد: در واقع به برکت وجود اسلام و ایمان در رزمندگان و شهدا حتی یک وجب از خاک نصیب دشمن نشد. از این‌رو خداوند بزرگواری و گذشت رزمندگان و شهدا را می‌بیند و برایشان پاداش عظیمی قرار داده است. مردم نیز قدردان زحمات این عزیزان هستند.

وی با اشاره به اینکه جانبازان مدال افتخار کشور هستند، عنوان کرد: بسیاری از افراد در زمان قیام امام حسین(ع) در کنار ایشان بودند اما از آنجایی که ایثار در وجود و رفتار حضرت ابوالفضل العباس نقش بسته بود همه مردم نام و یاد او را در خاطر دارند و از او به عنوان دلیرمردی شجاع، مهربان و یاوری با معرفت یاد می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن تبریک روز جانباز به همه ایثارگران، از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به دلیل برگزاری چنین مراسمی قدردانی کرد.

ارسال نظرات