امام جمعه زوایه گفت: سپاه به لحاظ دفاعی، تجهیزاتی، معنوی، اعتقادی و رزمی امروز در سطح بسیار بالایی قرار دارد و از امکانات پیشرفته و مدرنی برخوردار است، اما قدرت اصلی سپاه مکتبی بودن و اعتقادی بودن آن است.
کد خبر: ۸۸۵۵۵۱۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام حسن باقری امام جمعه شهر زوایه در دیدار جمعی از اعضای حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج زرندیه با اشاره به جایگاه شهید مطهری در پیشبرد انقلاب اسلامی گفت: عشق و علاقه حضرت امام(ره) و رهبری معظم انقلاب به استاد شهید مرتضی مطهری و آراء و اندیشه‌های آن شهید بزرگوار نشانگر نقش بی‌بدیل آن شخصیت در شکل‌گیری انقلاب و بسط و گسترش ایدئولوژی اسلامی است.

وی افزود: استاد شهید مطهری تأثیر گسترده‌ای در پیدایش انقلاب اسلامی داشت. شهید مطهری، دانش‌آموخته مکتب اهل‌بیت(ع) بود و توانست در تهذیب، بندگی خدا، کسب علم، معرفت، بینش و بصیرت و از همه مهم‌تر، در نشر علم خود زبان زد خاص و عام شود.

امام جمعه شهر زوایه با تاکید بر اینکه آثار علامه شهید دارای یک نظام فکری منسجم و منظم است، تصریح کرد: شهید مطهری در حوزه‌هایی چون کلام، فلسفه و فقه مطالب زیادی دارد و به بسیاری از مسائل مبتلابه جامعه در هر زمانی پاسخ داده است.

حجت‌الاسلام باقری گفت: اولین گام برای رسیدن به ایمان داشتن علم و معرفت دینی است که هفته عقیدتی سیاسی نیز در راستای افزایش علم و معرفت دینی نیروهای بسیج و پاسدار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نهادینه کردن اندیشه‌های شهید مطهری در جامعه و انتقال آن به نسل‌های بعدی می‌تواند در پیشبرد اهداف نظام تأثیرگذار باشد.

امام جمعه شهر زوایه با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زمینه مناسب برای نشر افکار و آرای شهید مطهری گفت: باید زمینه بهره‌گیری بیشتر جوانان و نوجوانان را از آثار استاد مطهری فراهم کنیم چراکه جامعه امروز باید از چشمه فیاض علم و معرفت سیراب و اندیشه‌های ناب این متفکر در عرصه‌های مختلف به خوبی تبیین و تشریح شود.

حجت‌الاسلام باقری در پایان توفیقات سپاه پاسداران را مرهون توجه به مسائل عقیدتی عنوان و خاطرنشان کرد: سپاه به لحاظ دفاعی، تجهیزاتی، معنوی، اعتقادی و رزمی امروز در سطح بسیار بالایی قرار دارد و از امکانات پیشرفته و مدرنی برخوردار است، اما قدرت اصلی سپاه مکتبی بودن و اعتقادی بودن آن است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات