نوبخت:

درآمدهای نفتی کشور کاهش یافت

سخنگوی دولت گفت: درآمدهای نفتی کشور از 251 میلیارد دلار به 157 میلیارد دلار کاهش یافته و با وجود تمام کاستی‌ها و رفع موانع ایجاد شده توقع از دولت همچنان بالاست.
کد خبر: ۸۸۵۵۵۵۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدباقر نوبخت عصر امروز در همایش نشاط و امید در ورزشگاه یادگار امام(ره) این شهر با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: صعود تیم سپیدرود به لیگ برتر را تبریک می‌گویم و در شادمانی شهروندان رشت خود را سهیم می‌دانم و در نخستین جلسه که فردا خواهیم داشت تقسیم کاری برای رفع بدهی‌های این تیم برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز دو چهره از اسلام به جهان معرفی می‌شود، افزود: یک چهره خشن و شرور توسط داعش معرفی می‌شود که به نام اسلام مردم بی‌گناه را می‌کشند و با جامعه خشن برخورد می‌کنند و چهره بعدی اسلام رأفت و مهربانی پیامبر(ص) است.

سخنگوی دولت در ادامه به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: نمی‌توان ادعا کرد که وضعیت کشور مطلوب است و باید منصفانه گفت که تا رسیدن به وضع مطلوب، فاصله داریم ضمن اینکه نفت، اوراق مشارکت و مالیات سه منبع اصلی درآمد دولت بوده که مالیات نیز تحت تاثیر نفت قرار دارد و با گردش چرخ‌های اقتصاد کشور، مالیات هم به بودجه کشور اضافه می‌شود.

وی با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی کشور بیان کرد: درآمدهای نفتی کشور از 251 میلیارد دلار به 157 میلیارد دلار کاهش یافته و با وجود تمام کاستی‌ها و رفع موانع ایجاد شده در گذشته، توقعات از دولت همچنان بالاست اما دولت تدبیر و امید نیز در چهار سال گذشته خود را مکلف به انجام وظایفش دانسته است.

نوبخت با تصریح بر اینکه در دولت یازدهم رشد متوسط مستمری به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی، 3.4 برابر بوده است، اضافه کرد: این در حالی است که منتقدان می‌گویند دولت به محرومان و مستضعفان توجهی ندارد.

وی هزینه‌های عمرانی کشور را با 91 درصد رشد عنوان کرد و یادآور شد: سرمایه‌گذاری خارجی پس از مذاکرات هسته‌ای به رشد 10 برابری رسیده در حالی که طی سال 92 سرمایه‌گذاری خارجی در ایران یک‌میلیارد و 400 میلیون دلار بود و در سال 95 این میزان به 13 میلیارد و 500 میلیون دلار افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به افتتاح راه‌آهن همدان در هفته آینده اشاره کرد و افزود: قطار قزوین‌ ـ‌ رشت نیز با برطرف شدن مشکلات این پروژه در سال جاری راه‌اندازی و سوت قطار در رشت شنیده می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار