امام‌جمعه کرج مطرح کرد؛

هجمه‌ سنگین دشمن در حوزه‌ مفاسد اجتماعی، اداری و اخلاقی

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفت: با توجه به هجمه‌ سنگین دشمن در حوزه‌ مفاسد اجتماعی و اداری و اخلاقی، باید با قوه‌ بیشتری در این زمینه ورود کرد.
کد خبر: ۸۸۵۵۵۹۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام‌جمعه کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در جلسه ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد زرگر، دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر کشور در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، برگزار شد، با گرامیداشت ایام مبارک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: اقامه صلا‌ه و حدود و توسعه‌ امربه‌معروف و نهی از منکر، وظیفه‌ای است که با تشکیل حکومت اسلامی، بر حاکم لازم می‌شود.

هجمه‌ سنگین دشمن در حوزه‌ مفاسد اجتماعی، اداری و اخلاقی

وی گفت: اگر مسئولی در وظایف محوله‌ خود کوتاهی کند و نتیجه‌ این کوتاهی ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی و فقه شیعی باشد، مرتکب منکر شده است.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان کرد: با توجه به بافت جمعیتی خاص استان البرز و فرقه‌ها و افکار موجود در استان، اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر در این استان بیشتر هویدا است؛ لذا کار بیشتر و مضاعفی را نیز می‌طلبد و مسئولین باید با انسجام بیشتری وارد این موضوع شده و عمل کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: یکی از روش‌هایی که دشمنان برای تضعیف نظام اسلامی به کار بسته‌اند، آلوده کردن فضای اجتماع و توسعه‌ مفاسد است و هیچ‌کس نباید بگوید که این به ما ارتباطی ندارد.

وی افزود: البته می‌بینیم که همین روزها بعضی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، برای جذب رأی افرادی خاص، در سخنرانی رسمی خودشان، بی‌اعتقادی خود به اصل امربه‌معروف و نهی از منکر را اعلام می‌کنند و می‌گویند "امربه‌معروف و نهی از منکر، بحث مردم با مردم نیست، بلکه بحث مردم با مسئولین است" که دقیقاً برخلاف دستور صریح قرآن کریم است.

وی راهکار اصلاح مفاسد اداری و اجتماعی را اهتمام در اجرای قانون امربه‌معروف و نهی از منکر دانسته و خاطرنشان کرد: متأسفانه قانون امربه‌معروف و نهی از منکر که با رفت‌وبرگشت‌های فراوان، بالاخره به تصویب مجلس رسید، هنوز با اهتمام اجرایی مناسبی در دستگاه‌ها همراه نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: هرچند دستگاه‌ها با فرازوفرودهایی که دارند، در زمینه‌ امربه‌معروف و نهی از منکر فعالیت‌هایی دارند، اما با توجه به هجمه‌ سنگین دشمن در حوزه‌ مفاسد اجتماعی و اداری و اخلاقی، باید با قوه‌ بیشتری در این زمینه ورود کرد.

وی تأکید کرد: تشکیل شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های دولتی یکی از وظیفه‌های استانداری در این رابطه است که جلساتی برگزار شده اما باید توجه داشت که آنچه گزارش عملکرد واقعی در حوزه‌ امربه‌معروف و نهی از منکر است، نمود بیرونی و اجتماعی اقدامات و برنامه‌هاست که در غیر این صورت، نتیجه‌ای حاصل نشده است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله با آغاز فعالیت سردار سید یوسف مولایی به‌عنوان دبیر جدید این ستاد، شاهد تقویت اقدامات و عملیاتی شدن ملزومات حداقلی این ستاد، مانند تهیه‌ اتاق ستاد امربه‌معروف و نهی منکر استان باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها