امام جمعه سورشجان با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: باید کسانی را انتخاب کنیم که حامی مستضعفین و فقرا باشند و گرنه روز قیامت همین فقرا و مستضعفین همه را بازخواست خواهند کرد.
کد خبر: ۸۸۵۵۶۲۷
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر سورشجان با انتقاد از عقب‌نشینی‌های مکرر مسئولان دولتی در مقابل آمریکا و غرب، گفت: متاسفانه شاهد حمله مسئولان دولتی به برخی از جوانان در مقابل خیانت‌های مکرر عربستان بودیم و وزیر امور خارجه و معاون اول رئیس جمهور به عنوان وکیل مدافع عربستان خائن ظاهر شدند.

خسروی ادامه داد: این‌ها مسائلی است که اگر انسان غیور به خاطرش از غصه جان بدهد، جا دارد، وزیر امور خارجه می‌گوید اگر عده‌ای احمق به سفارت عربستان حمله نمی‌کردند خیلی از مسائل پیش نمی‌آمد، آقای وزیر آن کار اشتباه بود ولی وطن‌فروشی شما و دوستانتان این اوضاع را پیش آورد.
وی اضافه کرد: حکایت آقایان حکایت آن مردی است که بیرون از منزل مردان دیگر او را آزار می‌دادند و او وقتی به خانه می‌آمد زن و فرزند خودش را آزار می‌داد.

امام جمعه سورشجان با ابراز تأسف از به حداقل رساندن بودجه‌های فرهنگی و جسارت به وجود نورانی امام رضا(علیه السلام) در ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها و سکوت متولیان ستاد انتخاباتی، تصریح کرد: این‌ها نشان می‌دهد که نوعی سکولاریزم پنهان در حال انجام است.

خسروی ادامه داد: حالا شما فکر کنید وقتی نه دنیای ما و نه عزت ما و نه دین ما امنیت ندارند چکار باید کرد؟ آیا نباید مستضعفین و متدینین قیام کنند؟ آیا نباید پا برهنگان به پا خیزند و بنیاد مرفهین بی‌درد را از جای برکنند؟

وی با استناد به آیه شریفه «ونرید ان نمنّ علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمهً و نجعلهم الوارثین» افزود: وعده قطعی خداوند متعال به پابرهنگان و مستضعفین این است که اگر به پا خیزند خداوند متعال آن‌ها را یاری خواهد کرد.

امام جمعه سورشجان با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که با رای شما مردم مسؤولان انتخاب می‌شوند، خاطرنشان کرد: باید کسانی را انتخاب کنیم که حامی مستضعفین و فقرا باشند و گرنه روز قیامت همین فقرا و مستضعفین همه را بازخواست خواهند کرد.

خسروی رسیدگی به حال محرومان را وظیفه‌ای همگانی خواند و گفت: مولای متقیان علی(علیه السلام) در نامه به مالک اشتر تاکید بسیار زیادی بر حمایت از فقرا و مستمندان می‌کنند و می‌فرمایند، از خدا بترس در مورد طبقه پایین دست جامعه کسانی که هیچ چاره‌ای ندارند، سهمی از بیت‌المال برای آن‌ها قرار بده، آن‌هایی که در دورترین نقطه قرار دارند همانند نزدیکان سهم دارند، برای آن‌ها که نیازمند هستند ساعت ملاقاتی قرار بده و همه را بیرون کن تا آن‌ها بدون اضطراب و لکنت زبان با تو حرف بزنند چون من مکرر از رسول خدا(صل الله علیه و آله و صلم) شنیدم که می‌گفت هر امتی که در آن حق ضعیف از قوی بدون لکنت زبان گرفته نشود رستگار نخواهد شد.

وی با اشاره به ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان اظهار داشت: در مورد حضرت علی اکبر هر چند تقدیر خداوند متعال بر این بود که امام نباشند اما قطعاً ایشان همه ویژگی‌های یک امام را داشتند هم در موقعیت معنوی و هم در مدیریت اجتماعی و هم در مقامات علمی، حضرت علی اکبر ذوب در حقیقت و امامت بود و روشنی چشم حضرت اباعبدالله (علیه السلام) بود.

امام جمعه سورشجان افزود: جوانان بزرگترین سرمایه انسانی کشور هستند و هر دولتی که به آن‌ها توجه نکند و از ظرفیت آن‌ها استفاده نکند بیگانگان در او طمع خواهند کرد.

ارسال نظرات