تولید به شکل مطلوب عملی نشد

عضو شورای عالی بورس گفت: امروزه وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نیست، بیکاری وجود دارد و واحدهای شهرک‌های صنعتی به خوبی حرکت ندارند.
کد خبر: ۸۸۵۵۶۴۹
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیجمازندران،حسین عبده‌تبریزی امشب در نشست انتخاباتی اعضای ستاد تبلیغاتی حسن روحانی در این شهرستان، اظهار کرد: امروز بسیاری از مردم می‌دانند که می‌خواهند به چه فردی برای در اختیار گرفتن ریاست جمهوری رأی دهند و چرا به فرد مورد نظر خود رأی می‌دهند.

وی افزود: ترس زیادی از عوام فریبی بسیاری از افراد در کشور دارم و نمی‌خواهیم دچار جریان عوام‌فریبی در سطح کشور شویم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تأمین مالی تصریح کرد: بیانات رهبر معظم‌ انقلاب باعث شده تا از بسیاری از جریانات در امان باشیم.

این مسؤول با اعلام اینکه در انتخابات آینده از نامزدهای انتخاباتی انتظار می‌رود در مورد رکود، افزایش شغل، افزایش درآمد مردم کنترل تورم و دیگر بحث‌ها عقلانی صحبت کنند، گفت: نامزدهای انتخاباتی تلاش داشته باشند از تخریب پرهیز کنند.

عبده‌تبریزی با بیان اینکه باید تمام تلاش‌مان این باشد تا اکثریت مردم را راضی به رأی دادن کنیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه امروزه وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نیست، بیکاری وجود دارد، تولید به شکل مطلوب عملی نشده و واحدهای شهرک‌های صنعتی به خوبی حرکت ندارند این مهم به آن معنا نیست که دولت تاکنون کاری نکرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بی‌شمار دولت در بخش‌های مختلف، ادامه داد: 160 هزار واحد از مسکن مهر هم‌اکنون مانده است ولی مسکن مهر از اقدامات مطلوبی نبود که در دولت‌های گذشته به آن پرداخته شد.

عضو شورای عالی بورس با اعلام اینکه در دو سال ابتدای دولت یازدهم تحریم‌های سنگین را داشتیم، افزود: این روند با توجه به پیش‌بینی‌های رئیس جمهور دولت به مدت دو سال طول کشید هر چند درآمد نفتی در دولت یازدهم کاهش زیادی داشت.

این مسؤول با تأکید بر اینکه برجام در دولت یازدهم باعث شده تا حد زیادی از انسداد بیرون بیاییم و تا حدودی بی‌ثباتی اقتصادی حل شد، بیان کرد: از زمستان سال 1393 تقریباً تورم در کشور کنترل شده ولی مشکل فروش به دلیل کمبود تقاضا وجود داشت.

عبده‌تبریزی با اعلام خروج از بحران در دولت یازدهم به نسبت سال 1392 و قبل آن، بیان کرد: در دی ماه سال 1394 نیز برجام باعث خروج از بسیاری مشکلات شد.

وی با اشاره به اینکه از سال 1380 تا سال 1386 کشور با نرخ سود 5.3 درصد حرکت داشت، گفت: اگر بخواهیم روی روند نرخ رشد 5.3 درصد رشد داشته باشیم به 600 هزار میلیارد تومان احتیاج داریم.

عضو شورای عالی بورس با اعلام احتیاج کشور به 160 میلیارد دلار برای حرکت بر روی نرخ رشد 5.3 درصد، یادآور شد: امروزه درآمد خانوارهای ایرانی زیر 20 درصد است در حالی که با دارا بودن نرخ رشد 5.3 درصد و ادامه روند آن درآمد خانوارهای ایرانی به 40 درصد می‌رسید.

این مسؤول بیان کرد: این روزها در شمال کشور و مازندران شاهد بسیاری از خانه‌هایی هستیم که خالی بوده و در نوار ساحلی نیز منازل زیادی وجود دارند که خالی هستند و با هزینه‌های زیادی ساخته شدند.

عبده‌تبریزی خاطرنشان کرد: براساس آخرین سرشماری به میزان 250 میلیارد دلار مجموعه مسکونی خالی در کشور وجود دارد در حالی که این روزها تولید و صنعت با مشکلات فراوانی روبرو است.

وی گفت: به دلیل سرمایه‌گذاری‌های اضافه در بخش ساختمان و ساخت‌وساز بسیاری از صنایع همانند تولید سیمان افزایش چشمگیر داشت که امروزه با عدم تولید بروز مشکلات زیادی برای کشور دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار