معاون اجتماعی وزیر بهداشت با تاکید بر ارتقا سلامت در جامعه گفت: مشارکت خیران در حوزه بهداشت و درمان ۱۳ برابر شده است.
کد خبر: ۸۸۵۵۶۷۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سید محمد هادی ایازی در مراسم دومین مجمع شهرستانی خیران سلامت کشور با تاکید بر مشارکت مردم در حوزه سلامت اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی با بیان اینکه مردم باید به سلامت خود اهمیت ویژه‌ای دهند افزود: بخش عمده‌ای از اقدامات بهداشتی و درمانی می‌تواند از طریق فرهنگ‌سازی محقق شود.

ایازی با اشاره به اینکه امروز جمعیت جامعه به سمت سالمندی رفته است، گفت: با توجه به این مسئله، مراجعات در آینده در بیمارستان‌ها افزایش پیدا می‌کند و با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شویم.

وی با بیان اینکه ما دچار عقب ماندگی در حوزه درمانی هستیم، افزود: متاسفانه متوسط ساخت مراکز درمانی در ایران 18 سال است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه هدف‌گذاری دولت 21 هزار تخت بیمارستانی بوده است، گفت: این رقم به 26 هزار تخت بیمارستانی رسیده است.

وی با بیان اینکه مازندران 3200 تخت بیمارستانی داشته است، افزود: در سه سال گذشته این میزان به هزار و 250 تخت بیمارستانی  رسیده و هزار تخت بیمارستانی جدید نیز تا پایان سال به این ظرفیت افزوده می‌شود.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت به مشارکت مردم در زیر ساخت‌ها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته خیران بیش از هزار و 500 میلیارد تومان در حوزه سلامت کمک کردند.

ایازی با بیان اینکه مشارکت خیران بهشهر در حوزه بهداشت، 15 برابر شده است، گفت: مسئولان باید به مشارکت بین بخشی توجه ویژه ای داشته باشند و سازمان جهانی بهداشت نیز بر این نکته تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها مسئولیت‌های اجتماعی در قبال مردم دارند، گفت: هر بنگاه اقتصادی نیز در قبال سلامت وظیفه ای بر عهده دارد که باید انجام دهد.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، آسیب‌های اجتماعی را یکی از دغدغه‌های امروز جامعه دانست و بیان کرد: اعتیاد یکی از پدیده‌های خانمان سوز جامعه است که باید به این مسائل توجه شود.

ایازی به تشکیل مجمع سلامت در اسفندماه اشاره کرد و گفت: در این جلسه رئیس جمهور از استانداران درخواست کردند که مجمع سلامت را در استان راه اندازی کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در حوزه سلامت مردم احساس مسئولیت کنند، گفت: مدیران، متخصصین و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه بهداشت مردم مسئولیت بپذیرند.

فرهنگ بابا محمودی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با بیان اینکه طرح تحول سلامت سبب برکت در جامعه شده است، گفت: در گذشته بسیاری از بیماران برای دریافت خدمات با مشکلات مالی مواجه بودند که با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات مردم برطرف شد.

وی یکی از برنامه‌های وزارتخانه را تشکیل خانه مشارکت دانست و بیان کرد: خیران در سال‌های اخیر با مشارکت حوزه بهداشت سبب افزایش شاخص‌های بهداشتی و درمانی در مازندران شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها