خبرهای داغ:
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: مسئول و دولتمرد جامعه اسلامی نباید به فکر تامین منافع خود و اطرافیانش باشد.
کد خبر: ۸۸۵۵۶۷۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
ملاک اصلح از نگاه آیت الله مصباح یزدی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله  مصباح یزدی، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در همایش معیارهای گزینش دولتمردان اسلامی از نگاه اهل بیت (ع) که در سالن همایش های این موسسه برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ضرورت های اجتماعی و سیاسی تشکیل دولت و انتخاب دولتمردان اظهار داشت: کارگزار و مسئول در نظام اسلامی بر اساس آموزه های اهل بیت(ع) نباید به فکر تامین منافع خود باشد، بلکه می بایست با در نظر گرفتن اخلاق و تقوا ، به دنبال خدمت رسانی صادقانه به مردم باشد.

ایشان افزود: تخصص و تعهد ، داشتن روحیه کار و خبره بودن در انجام آن از دیگر ویژگی های کارگزار و دولتمرد شایسته است که به خصوص در زمان انتخابات و انتخاب اصلح باید به این شاخصه ها توجه جدی داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که از نگاه آموزه های ائمه اطهار(ع) یک کارگزار در جامعه اسلامی نباید در اندیشه جمع مال و ثروت اندوزی برای خود و اطرافیان و بستگانش باشد، گفت: یکی از ضروری ترین مسایل و شاخصه ها برای انتخاب مسئول ، وجود تعهد اخلاقی است که در ادبیات دینی ما به آن تقوا می گوییم.

ایشان با تاکید بر این که بصیرت و زمان شناسی از دیگر این شاخصه هاست، افزود: اگر کارگزار و مسئول در جامعه اسلامی از این شرایط و شاخصه ها ، کم بهره یا بی بهره باشد، قطعاً نمی تواند به وظایف خود آن طور که باید و شاید عمل کند.

آیت الله مصباح یزدی همچنین با تاکید بر ضرورت تلاش در مسیر شناخت اصلح خاطرنشان کرد: امام راحل و عظیم الشان و مقام معظم رهبری حقیقتاً در بیانات نورانی خویش به خوبی به شاخصه ها و ویژگی های کاندیدای اصلح به خصوص در زمینه انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده اند که توجه جدی به آن ها می تواند به ما در شناخت اصلح و برگزیدن و تبلیغ آن کمک بسیاری کند.

وی افزود: در آموزه های دینی ما اصلح کسی است که تقوای بیشتری دارد و در عین حال در امر مدیریت دارای حسن تدبیر و عاقبت اندیشی است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همچنین بیان داشت: اگر کسی که این شرایط را به طور کامل داشت باید او را انتخاب کنیم اما اگر وجود نداشت باید به فرد اقرب و نزدیک تر به او روی بیاوریم و او را معرفی نماییم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها