خبرهای داغ:
سردار نادر ادیبی گفت: تعدادی از یادمان های دفاع مقدس تاکنون به ثبت ملی رسیده اند و در سال جاری تمامی یادمان ها ثبت ملی می شوند.
کد خبر: ۸۸۵۵۶۷۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
طرح مطالعاتی اثرگذاری اردوهای راهیان نور تدوین می شود/ ثبت ملی تمامی یادمان ها در سال جاری
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار سرتیپ دوم پاسدار «نادر ادیبی» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور، طی سخنانی در همایش سراسری معاونین، روسا و مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که امروز (چهارشنبه) با حضور سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» در قم برگزار شد، اظهار داشت: رشد منطقی و مناسبی در عرصه اعزام زائران راهیان نور و دیگر مسائل مرتبط ایجاد شده است.

وی افزود: در حال حاضر گستره سرزمینی دفاع مقدس از یک استان به هفت استان توسعه یافته و راهیان نور در مناطق غرب و شمالغرب و خلیج فارس طی دو سال گذشته تثبیت شده است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به همدلی و فعالیت قرارگاه های مختلف در اردوهای راهیان نور افزود: قرارگاه های ارتش، ناجا، سپاه، جهاد، رسانه، فرهنگی، ستاد راهیان نور حوزه ها، دانشجویی و دانش آموزی در زمینه اردوهای راهیان نور فعال هستند.

وی تصریح کرد: 10 کمیته تخصصی با حضور دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح به ارائه خدمات در اردوهای راهیان نور می پردازند و به عنوان نمونه در حوزه بهداشت و درمان هماهنگی اقدامات خوبی را همچون بیمه و درمان رایگان زائران شاهد هستیم.

سردار ادیبی ادامه داد: در سال گذشته تعداد 21 یادمان در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ثبت ملی رسید و در سال جاری تمامی یادمان ها ثبت ملی خواهند شد.

وی در پایان با اشاره به تدوین طرح جامع فرهنگی و راویان دفاع مقدس خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی میزان اثرگذاری اردوهای راهیان نور بر زائران نیز طرح دیگری است که بزودی تدوین، آماده و اعلام می شود.

ارسال نظرات