یک کارآفرین در گفت‌وگو با «بسیج»:

وام‌های اشتغال‌زایی بسیج سازندگی، در عرصه تولید بسیار راه گشاست

یک تولیدکننده درگزی گفت: وام‌های بسیج سازندگی، که بدون مراحل پیچیده اداری در اختیار متقاضیان وام‌های اقتصاد مقاومتی قرار می‌گیرد؛ مایه رونق تولید در مناطق محروم است.
کد خبر: ۸۸۵۵۶۹۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
مرتضی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در خصوص علت انگیزه خود در ورود به عرصه کارآفرینی و تولید گفت: پیش از این که وارد این عرصه شوم، کارمند قراردادی یکی از ادارات شهرستان درگز بودم.
 
وی افزود: این شغل مرا از لحاظ معنوی و مالی تامین نمی‌کرد؛ بنابراین تصمیم گرفتم با وجود مشکلات موجود، وارد این عرصه شوم و نقشی در تولید و اشتغالزایی کشور داشته باشم.
 
حیدری با بیان اینکه وام‌های اشتغالزایی بسیج سازندگی بسیار در عرصه تولید راه گشاست؛ اذعان داشت: تاکنون از بسیج سازندگی حدود ۷۰ میلیون تومان وام دریافت کرده‌ام که نقش مهمی در سرپا نگه داشتن این تولیدی داشته است.
 
وی افزود: این وام‌ها بدون مراحل پیچیده اداری در اختیار متقاضیان وام‌های اقتصاد مقاومتی قرار می‌گیرد و در نتیجه مایه رونق تولید در مناطق محروم است.
 
این تولیدکننده در خصوص مشکلات عرصه تولید گفت: یکی از مشکلاتی که در عرصه تولید گریبان گیر تولیدکنندگان می‌شود؛ مدیریت مسایل مالی و بازاریابی است که تمام کسانیکه وارد این عرصه می شوند نباید از آن غافل شوند.
 
وی ادامه داد: بنابراین دولت باید شرایط یادگیری این علم را برای تولیدکنندگان فراهم کند.
 
حیدری با تاکید بر قرار دادن مسایل مرتبط با بیمه نیز گفت: یکی دیگر از مشکلات موجود، هزینه بالای بیمه کارگران است؛ هر چند این اقدام خوبی است و پشتوانه مناسبی برای کارگران محسوب می‌شود؛ اما هزینه حدودا ۳۰۰هزار تومانی به ازای هر کارگر و به صورت ماهانه برای اغلب تولیدکنندگان که با مشکلات مالی دست به گریبان هستند؛ بسیار بالا است.
 
وی افزود: در شهرستان محروم و مرزی درگز که چرخ کسب و کارها به خوبی نمی‌چرخد هزینه بیمه کارگران با پایتخت کشور که شرایط طوری دیگر است برابر است و تولیدکنندگان درگزی را با مشکل مواجهه کرده است که لازم است دولت برای این موضوع چاره‌ای بیاندیشد.
 
غلامحسین ندری؛ رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت درگز درباره مشکل مهارتی بازاریابی تولیدکنندگان درگزی گفت: هر واحد تولیدی که بخواهد راه‌‌اندازی شود؛ تولیدکننده باید موضوع بازاریابی را در ابتدا حل کند.
 
وی ادامه داد: به همین دلیل امکان ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه وجود دارد که در صورت درخواست متقاضی این دوره برای تولید کننگان ارائه می‌شود.
 
حمیدرضا اله‌یاری، رییس شعبه تامین اجتماعی شهرستان درگز نیز با تایید میزان یکسان بودن هزینه بیمه هر فرد در کل کشور گفت: نرخ بیمه در تمام کشور ثابت است و براساس مصوبه شورای دستمزد در پایان هر سال مشخص می شود.
 
وی افزود: در تمام کشور حق پرداخت بیمه هر شخص ثابت است و فرقی بین یک شهرستان کوچک و بزرگ وجود ندارد؛ و این براساس قانون است.
 
تولید و اشتغال دو واژه‌ای هستند که در شعار سال ۹۶ توسط مقام معظم رهبری عنوان شده است و لازم است تمام ادرات و مسئولان این نظام برای تحقق آن از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار