همزمان با سراسر کشور؛

برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه در تربت حیدریه

آزمون ورودی حوزه علمیه تربت حیدریه همزمان با سراسر استان، روز جمعه در دو بخش برادران و خواهران در مسجد طباطبایی(ویژه برادران) و حوزه علمیه ریحانه الرسول(س)(ویژه خواهران) این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۵۶۹۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
مسئول برگزاری آزمون  ورودی حوزه علمیه تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: در این آزمون که در سه مقطع نهم متوسطه. دیپلم و کاردانی برگزار شد، ۲۹۰ نفر برادر و ۲۰۰ نفر خواهر شرکت کردند.
 
حجت الاسلام محمد حسن عصمتی افزود: از این تعداد و بعد از طی مراحل گزینش و مصاحبه، ۶۰ نفر در بخش برادران و ۷۰ نفر در بخش خواهران برگزیده خواهند شد.
 
وی که مسئول آموزش حوزه است، در خصوص وضعیت چارت تشکیلاتی حوزه علمیه تربت حیدریه گفت: تربت حیدریه از دیرباز دارای چهار مدرسه علمیه بوده که قدیمی ترین آن مدرسه علمیه هراتی است.
 
عصمتی افزود: علاوه بر مدرسه ریحانه الرسول(س)، مدرسه علمیه هراتی(مقیمی) و فولاد با ظرفیت ۲۶۰ نفر طلبه مرد دایر و مدرسه علمیه خسروی نیز به دلیل فرسودگی بنا، تخریب شده و در حال بازسازی است.
 
وی بیان داشت: طلبه های مرد در سه سطح یک، دو و سه، در حال تحصیل هستند که سطح چهار نیز از امسال تدریس می شود و با توجه به کمبود فضای آموزشی توان جذب تمام متقاضیان را نداریم.
 
عصمتی در خصوص حوزه علمیه ریحانه الرسول(س) نیز گفت: فارغ التحصیلان یک دهه گذشته در این شهرستان بیش از یکصد طلبه و در حال حاضر ۶۰ طلبه در در قالب طرح سفیران هدایت (مقطع کارشناسی یا سطح ۲ حوزوی) و در یک دوره پنج ساله مشغول تحصیل هستند.
 
به گفته عصمتی، پایگاه بسیج طلاب تربت حیدریه به تازگی تبدیل به حوزه مقاومت بسیج طلاب منطقه جنوب خراسان رضوی شده و شهرستان های تربت حیدریه، زاوه، مه ولات، گناباد، رشتخوار و بجستان را مدیریت می کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها