انتخاب ارزشمند و در شأن کشور از مولفه مهم از دیدگاه رهبری و جز تکالیف شرعی مردم است
کد خبر: ۸۸۵۵۷۴۲
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵
به گزارش  خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان  حضرت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی با اشاره به تشییع شهید فارسی و حضور پرشور مردم گفت:در روز گذشته شاهد تشییع یکی از عزیزان این دیار، فرزندی برومند و دلاور و مجاهدی نستوه بودیم که حضور پرشور مردم قدرشناس استان در این بدرقه جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با برشمردن حیات و مرگ جمادی، نباتی، حیوانی و انسانی به عنوان انواع زیست و ممات دنیوی، قلب آدمی را عامل حیات انسانی دانست و افزود: حیات انسانی مربوط به انسان است و غیرانسان از این نعمت بی بهره است.

آیت الله سلیمانی نورانیت انسان های با اخلاص و با ایمان را نتیجه غافل نبودن از آخرت و عبادت های خالصانه بندگان خاص خدا عنوان کرد و در تفسیر آیه «ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا» گفت: در ظاهر شهید فارسی از جمع ما احساس بدن را از دست داد اما حیات قلبی اش هنوز پابرجاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در خطبه دوم نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته با اشاره به ۱۵ اردیبهشت روز ماما اظهار داشت: مرگ و میر مادران در سال های اخیر نسبت به گذشته کاهش چشمگیری به برکت نظام پزشکی کشور داشته است که از همه عزیزان این حوزه سپاسگزار هستیم.

وی همچنین در آستانه هفته هلال احمر از هلال احمر به خاطر حضور در تمام رخدادهای طبیعی و غیر طبیعی تشکر و قدردانی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نظامی در ۳۱ فروردین اشاره کرد و تصریح کرد: بنا به بیانات رهبر فرزانه انقلاب، ملت ایران باید با بیداری و هوشیاری انتخابات سالم، پرشور و بانشاط را رقم بزنند که خود این حضور کشور را مصونیت می بخشد.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر حضور حداکثری آحاد مردم در انتخابات گفت: هر کس پای صندوقهای رای نیاید و وظیفه شرعی خود را بر گردن دیگران بیاندازد مدیون نظام و خون شهداست.

وی صیانت از آرا را از مولفه‌های شرکت در انتخابات برشمرد و آن را امانت مردم دانست و اذعان کرد: مسوولیت حفظ و حراست از آرا چه در قبل انتخابات،حین و بعد از آن بر عهده مسوولین و توده مردم است و همه از جمله جناح ها، رسانه ها و ستادهای انتخاباتی وظیفه خطیری در این راستا دارند.

آیت الله سلیمانی با گلایه از نماینده های نامزدهای انتخابات در خصوص تهمت ها و افترا زدن به رقبا در سخنرانی های خود، به پایبندی اصول و قانونگرایی در چارچوب مبانی اخلاقی تأکید کرد.

امام جمعه زاهدان همچنین ضمن تقدیر از شورای نگهبان در خصوص گزینش نامزدهای حاضر از همه جناح ها گفت: نظام ما نظام سکولار نیست و قطعا در مقام تبلیغ، نامزدهای انتخاباتی باید از دروغ و بزرگنمایی مشکلات کشور پرهیز کنند و در وعده های خود چیزی بگویند که مجبور نشوند از آنها عدول کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان خطبه های نمازجمعه با تأکید مجدد بر مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح بیان داشت: انتخاب ارزشمند و در شأن کشور جز تکالیف شرعی همگان است که باید فراجناحی و فراسیاسی تصمیم گرفت.
ارسال نظرات