خبرهای داغ:
کتاب «اخلاق و عرفان» جدیدترین اثر حجت‌الاسلام حمید پارسانیا است.
کد خبر: ۸۸۵۵۷۴۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
 به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «اخلاق و عرفان» اثر جدید حجت‌الاسلام دکتر حمید پارسانیا در 308 صفحه توسط انتشارات کتاب فردا در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

این کتاب، مفاهیم و اصول موضوعه و صورت‌بندی و شاکلهٔ دو دانش نظری اخلاق و عرفان عملی را معرفی می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه این دو حوزه نظری به رغم مغایرت‌ها، از زمینه‌های معرفتی مشترکی برخوردار بوده، امکان همنشینی، گفت‌وگو، ممازجت و آمیختگی با هم را دارند.
 

 
 
این اثر نشان می‌دهد که رویکرد عرفانی، ظرفیت پذیرش و جذب علم اخلاق را در درون خود داراست؛ چنانکه رویکرد اخلاق ظرفیت تحول و ارتقاء به سوی مباحث عرفان عملی را دارد. این دو نیز با رویکرد حدیثی و تفسیری قابل جمع هستند. به لحاظ تاریخی نیز حوزه‌های معرفتی مزبور به تدریج به سوی آمیختگی و امتزاج پیش رفته‌اند؛ به گونه‌ای که ترکیب نوینی از نظام اخلاقی و سلوکی را پدید آوردند؛ یکی از بهترین صور از این ترکیب را در چهل حدیث امام خمینی(ره) می‌توان دید.

کتاب «اخلاق و عرفان» اثر حجت‌الاسلام پارسانیا از سوی نشر کتاب فردا با قیمت 15 هزار 500 تومان در سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است. علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند به نمایشگاه کتاب تهران، بخش ناشران عمومی، سالن A3، راهرو 6، غرفه کتاب فردا مراجعه کنند، و یا از طریق تماس با مرکز پخش کتاب فردا به شماره 37746992-025 و همچنین از طریق فروشگاه اینترنتی «پاتوق کتاب فردا» به صورت اینترنتی، خرید و کتاب را از طریق پست دریافت کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها